Amb tot, però, el portaveu de la Coordinadora Preservem el Maresme entén que la manera més efectiva per pacificar la carretera és apostant decididament pel transport públic. “Només així la gent no agafarà el cotxe”, explica. En aqeust sentit, Esteban ha carregat durament contra el servei de Rodalies, per car i deficient.
El portaveu del moviment antipeatges del Maresme recorda que per fer el trajecte Mataró-Barcelona s’han de pagar tres zones al bitllet de Rodalies, mentre a l’extrem sud de Barcelona es paga només una zona per recórrer una distància similar. “Els maresmecs paguem el triple”, exclama.
Sobre el futur de la C-32, la Coordinadora Preservem el Maresme rebutja haver de recuperar qualsevol sistema de pagament, com ja ha avançat el govern espanyol: “Ens estan ficant al cap que hem de pagar sí o sí i portem més de 50 anys pagant el manteniment de totes les autopistes d’Espanya amb els nostres impostos”.
Esteban reclama “alternatives” per finançar el manteniment de les autopistes que no passin carregar-ho al cintada ni per incrementar la pressió fiscal. El portaveu veïnal també considera “obsolet” el model vinyeta.
Després de la celebració, un grup de veïns han recorregut la C-32 de sud a nord en una marxa de vehicles per alliberar simbòlicament els tres peatges que hi havia actius a la comarca fins a aquest dimarts a la tarda. A més del peatge de Vilassar, la C-32 també comptava amb els peatges d’Arenys i de Santa Susanna.