Els Mossos d’Esquadra han detingut, el passat 17 de febrer, dos homes i una dona de 25, 27 i 46 anys a Terrassa per l’apropiació indeguda d’equips informàtics destinats a minar criptomonedes valorats en 202.000 euros.
Se’ls acusa d’un delicte de simulació de delicte, apropiació indeguda i defraudació de fluid elèctric, ja que un dels detinguts, és treballador de l’empresa propietària dels equips, i se l’investiga per simular el robatori del material informàtic, segons el diari La Torre.
Els fets van passar el 12 de setembre del 2021 quan va haver-hi un robatori amb força a l’interior d’una casa de Viladecavalls. Uns desconeguts van forçar les portes i quan van entrar, van robar diferents equips informàtics, destinats a la mineria de criptomonedes. L’endemà els agents van saber que l’empresa hauria deixat temporalment els equips en aquella casa mentre feien obres a les seves instal·lacions però els indicis apuntaven que es podria tractar d’un robatori simulat.
La investigació va seguir el treballador que s’hauria traslladat a un domicili de Terrassa on es va detectar un consum fraudulent d’electricitat. L’operatiu d’entrada al domicili va trobar els equips informàtics robats, que estaven funcionant a ple rendiment minant criptomonedes.
Dos dels detinguts van quedar en llibertat després de declarar. El tercer detingut va passar a disposició judicial l’endemà de la seva detenció davant del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Terrassa, que va decretar llibertat amb càrrecs.