Els Mossos d'Esquadra han detingut un home a Castelldefels acusat de dues agressions sexuals amb violència a Gavà. L'home, considerat un autor serial i perillós, actuava disfressat per evitar ser identificat i la policia veia probable que tornés a actuar, motiu pel qual la seva identificació i detenció era considerada urgent.
Els fets van passar entre l'octubre de l'any passat i el mes de gener d'enguany. L'1 d'octubre, un home va agredir sexualment i amb violència i intimidació una dona a ple carrer a Gavà. La va amenaçar amb una arma blanca, li va provocar lesions a les mans i els braços, i la va agredir sexualment. El 10 d'octubre, arran de la denúncia de la víctima, els Mossos van iniciar una investigació que se sustentava, en part, en la descripció que havia facilitat: l'home portava barba o bigoti i unes ulleres de pasta.
El 24 de gener, una nova víctima va denunciar una agressió sexual a Gavà. El modus operandi va ser el mateix: l'home va amenaçar la víctima amb arma de foc i amb arma blanca, va fer servir diferents estris per immobilitzar-la i la va agredir sexualment. La dona va fer la mateixa descripció de l'autor dels fets, però va apuntar que possiblement eren ulleres falses i bigoti postís.
La Unitat Central d'Agressions Sexuals (UCAS) va començar a treballar amb la hipòtesi que es tractava d'un autor serial, perillós, i que era molt probable que pogués cometre una nova agressió. A més, els dos casos s'havien produït en la mateixa zona i franja horària. Els agents van obrir diferents línies d'investigació que es van descartar i en cap moment es va deixar de vigilar la zona. En un d'aquests dispositius, els Mossos van identificar un home amb gorra i ulleres que coincidia amb les descripcions que havien fet les víctimes i una testimoni que un dia abans va veure'l en actitud sospitosa.
La tasca de la policia científica va ser clau per relacionar-lo amb els fets, gràcies als indicis recollits al lloc dels fets. Els estudis i comparatives efectuats sobre els objectes intervinguts al sospitós van aportar resultats concloents i van permetre vincular-lo amb les dues agressions. Van haver de treballar a contrarellotge abans que tornés a actuar. L'home va ser detingut el 2 de setembre per dos delictes d’agressió sexual amb violència i intimidació, dos de lesions, de tinença d’armes i de robatori amb violència i intimidació. Va passar a disposició judicial dijous al jutjat d'instrucció número 8 de Gavà.