Debat entre professionals de Llançadora Connecta Ocupació i empreses

Avatar photo

El debat s'ha centrat sobre les oportunitats del mercat laboral actual

El regidor de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de l’Hospitalet, José Antonio Alcaide; la coordinadora territorial de Llançadores Connecta Ocupació de la Fundación Santa María la Real, Sonia González, i el gerent de Relacions Institucionals de Telefónica a Catalunya, Julián Vinue, han assistit aquest matí a l’speed dating celebrat entre persones integrants de la Llançadora Connecta Ocupació i diverses empreses.

 

Amb aquesta visita, representants de les entitats promotores d’aquest programa, que compta amb el finançament del Fons Social Europeu a través del Programa operatiu d’inclusió social i economia social (POISES), han pogut conèixer les persones participants i comprovar com ha millorat i evolucionat la seva recerca de feina des de l’inici del programa, a mitjans d’octubre, fins a l’actualitat.

 

La Llançadora, que celebra la seva cinquena edició a l’Hospitalet, és un programa gratuït d’orientació laboral per ajudar i guiar persones en situació d’atur a reactivar la seva recerca de feina amb noves tècniques i eines, reforçant les competències transversals i digitals.

 

Els participants de l’actual edició

La tècnica que gestiona la Llançadora Connecta Ocupació de l’Hospitalet, Mariana Reyna Ortega, ha realitzat una introducció per explicar que el programa va començar a l’octubre amb 30 participants: 21 dones i 9 homes en situació de desocupació, amb edats compreses entre els 25 i els 60 anys.

 

En aquests mesos, deu participants han trobat feina per compte d’altri en diversos sectors professionals: indústria, administració, hostaleria, educació o comunicació, entre d’altres. La resta continuaran aprofitant les activitats fins al final de la Llançadora (previst per a finals de març) per aconseguir també la seva inserció laboral.

 

Les persones participants han donat a conèixer els seus perfils professionals durant l’speed ​​dating a responsables de recursos humans. Per part seva, les empreses han presentat els seus projectes de futur i han explicat què demanen i valoren en els seus processos de selecció.

 

A continuació, s’han distribuït en diferents taules sectorials i han realitzat entrevistes ràpides per conèixer-se millor i debatre sobre el mercat laboral actual, les oportunitats d’ocupació actives a les seves entitats i els perfils més demandats en el futur.

 

A la darrera edició un 40% dels participants va trobar feina

L’anterior edició del programa a l’Hospitalet va tenir lloc de febrer a juliol del 2022, va comptar amb 30 participants en situació d’atur, gairebé un 25% dels quals feia més de dos anys que estaven en recerca de feina. Tenien entre 27 i 60 anys, amb diversos nivells formatius (ESO, formació professional, batxillerat i estudis universitaris).

 

Del total de participants, un 43,33% va obtenir una feina per compte d’altri i un 6,67% va iniciar una formació reglada durant el programa. Els assistents van valorar molt positivament el projecte, amb una puntuació de més de 4,5 punts (sobre 5) en aspectes com el contingut, el suport de l’equip tècnic, les sessions grupals i els tallers i les competències digitals adquirides.

 

El programa Llançadora Connecta Ocupació

El projecte Llançadora Connecta Ocupació té una durada de cinc mesos, d’intervenció directa, traduïts en vint setmanes de treball en competències, tant transversals com digitals, de manera grupal i individual. Treballar les competències en format digital permet als participants formar part de sessions de networking virtuals, aprendre de col·laboradors externs i persones expertes en diferents matèries.

 

En aquests mesos, els participants milloren la seva ocupabilitat amb noves tècniques i eines, adequades al nou paradigma laboral. Guiats per especialistes, participen en sessions virtuals i presencials en les quals aprenen a enfocar el seu objectiu professional, actualitzen el currículum i realitzen simulacions d’entrevistes per guanyar confiança i seguretat en processos de selecció.

 

A més, aprenen a utilitzar els recursos en línia per a la recerca de feina com són les eines de gestió de projectes, les xarxes socials professionals, les plataformes d’entrevistes per internet o les eines de disseny de currículum.

 

Així mateix, duen a terme mapes d’ocupabilitat i contacten amb empreses per promocionar-se com a professionals amb unes competències transversals i digitals renovades.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Viladecans dona la benvinguda als nadons nascuts al 2022

Notícia següent

Visites guiades per conèixer l’arquitectura modernista de Vic

Notícies relacionades