L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que fica la mesura de reserva del 30% a habitatge protegit "en un calaix fins al pròxim mandat després del 'no' de Junts". Ho diu en una entrevista a 'Metropoli', on assegura que estan sorpresos per la decisió dels juntaires, ja que defensa que el PSC ha fet un esforç d'aproximació de posicions "molt equilibrat". Explica també que presentarà els pressupostos a partir de setembre, amb la idea de negociar amb els grups municipals i que pugui ser aprovat el 31 de desembre. Afirma que la formació amb qui han tingut "més interès" a arribar a acords és ERC però afegeix que volen arribar a acords també amb Comuns i Junts en aquells punts on puguin "coincidir".
Collboni insisteix que ha decidit aparcar el 30% fins al pròxim mandat perquè "no és bo mantenir la incertesa sobre la regulació". "El que no podem fer des de les administracions és estar constantment especulant sobre quines són les regles de joc", ha manifestat. Així, ha assegurat que continuaran buscant fórmules per estimular la construcció d'habitatge públic, i habitatge lliure, amb l'actual marc regulador.
En una atenció a mitjans posterior, la primera tinenta d'alcaldia, Laia Bonet, ha assegurat que es tornarà a abordar la reforma del 30% "quan hi hagi les condicions" i "hi hagi formacions polítiques disposades a fer-ho". Bonet ha remarcat que la modificació de la norma "no és possible" sota les circumstàncies actuals, després que el govern municipal, ha dit, constatés que Junts per Barcelona no tornaria a "seure a la taula" de negociació.
Ordenança de civisme i ampliació de l'aeroport del Prat
D'altra banda, l'alcalde espera obtenir l'aval "majoritari" dels grups a l'ordenança de civisme i planteja la necessitat de posar límits al turisme. En aquest sentit, defensa la "supressió" dels pisos turístics i la necessitat d'obrir un debat "molt seriós" amb els creueristes d'escala perquè han pujat "i la ciutat no els pot assumir".
Sobre l'ampliació de l'aeroport del Prat, assegura entendre les crítiques d'alcaldes com la del Prat o el de Castelldefels, però demana ser "més justos" al parlar de l'aeroport "perquè és una font de riquesa".