Collboni obté la seva millor nota de valoració ciutadana des que va començar el mandat

L'alcalde de Barcelona, amb un 5,2 de valoració, és el líder polític municipal més identificat pels barcelonins

30 de desembre de 2025 a les 20:24h

Els barcelonins posen nota als principals líders municipals i el resultat és d’empat. L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i els caps de files d’ERC i Junts al consistori, Elisenda Alamany i Jordi Martí, obtenen tots tres un 5,2 de valoració ciutadana, segons el darrer baròmetre municipal fet públic aquest dimarts.

Tot i l’empat en la nota mitjana, l’enquesta destaca una diferència clara en el grau de coneixement. Collboni és, amb molta distància, el dirigent més identificat pels barcelonins: un 79% assegura saber qui és. A força distància se situa el líder del PP municipal, Daniel Sirera, amb un 41%. Alamany i Janet Sanz empaten en notorietat (35%), mentre que Jordi Martí només és reconegut pel 17% dels enquestats. El cap de Vox, Gonzalo Oro de Pulido, tanca la llista amb un 10%.

 

El PSC resisteix, ERC escala i Aliança Catalana irromp

En intenció de vot, el PSC continua liderant el panorama polític municipal amb un 12,1%, tot i que perd quatre punts respecte al baròmetre del juny. ERC, amb un 7,8%, es consolida com a segona força i supera per primera vegada en aquest mandat Barcelona en Comú, que baixa fins al 6,9%.

Junts manté la tendència a la baixa i cau fins al 3,4%, fet que permet a Aliança Catalana situar-se per davant amb un 3,9% després d’un increment de gairebé dos punts. PP (2,4%), Vox (2,1%) i la CUP (2,3%) es mantenen estables, mentre que el percentatge d’indecisos continua sent molt elevat: un 43,2%. L’abstenció declarada se situa en el 12,5%.

 

Millor nota de Collboni des de l’inici del mandat

En la presentació dels resultats, la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha subratllat que la valoració de l’alcalde és la més alta des que va començar el mandat. També ha remarcat que el grau de coneixement de Collboni està “molt per sobre” del de la resta de líders polítics del consistori.

Bonet ha admès, però, la preocupació del govern municipal per l’ascens d’Aliança Catalana, partit liderat per Sílvia Orriols. Segons ha afirmat, aquesta evolució segueix la línia d’altres enquestes a escala de país i ha alertat del risc que “el discurs de l’odi” guanyi presència a la ciutat.

 

Valoració de la gestió municipal

Pel que fa a la gestió de l’Ajuntament, el balanç és desigual. Un 45,7% dels enquestats considera que l’acció del govern municipal ha estat bona o molt bona, mentre que un 33% la qualifica de dolenta o molt dolenta. Un 16,2% la defineix com a regular i un 5,1% ha preferit no respondre.

El baròmetre dibuixa així un escenari polític fragmentat, amb lideratges encara poc consolidats i un volum molt elevat de ciutadans que no tenen clar el seu vot, a dos anys vista de les pròximes eleccions municipals.