La Guàrdia Civil va intervenir ahir al matí prop de 17 quilograms de cocaïna a l’Aeroport de Barcelona després d’examinar una maleta al control de seguretat. El detingut va intentar passar els exàmens de seguretat amb 15 maons de droga, el que va ser impossible amagar dels escàners i els agents.
La Unitat d’Anàlisi i Recerca Fiscal i Gronteres (UDAIFF) van localitzar una maleta amb contingut sospitós i van examinar la seva càrrega. Els dubtes es van resoldre quan van trobar prop de 17 quilograms, la qual cosa va suposar l’arrest immediat del propietari.
Els caps de setmana l’aeroport sempre registra més viatgers i aquest podria ser el principal motiu que va tindre el detingut per intentar passar la droga. Tot i això, la intensificació dels controls de seguretat va facilitar la seva localització i detenció.
La substància dels paquets va ser examinada i es va determinar que es tractava de cocaïna. En aquests moments, el detingut està a disposició policial al jutjat d’instrucció número 1 del Prat de Llobregat. Sorprenentment, els traficants continuen intentant evadir els controls amb mètodes simples, enfrontant-se a una policia cada vegada més preparada i que notifica noves detencions contínuament per assegurar la salut pública i combatre el tràfic de drogues.