Dimecres, 5 de febrer de 2025
És notícia

Els TMB transformaran un minibús de gasoil en un vehicle d’hidrogen

Avatar photo
La iniciativa pretén allargar la vida útil dels diferents vehicles i promoure l’ús de l’hidrogen al transport

El passat mes d’abril, les àrees d’Innovació i transformació digital de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), juntament amb el departament d’enginyeria de bus, van dinamitzar la creació d’un projecte anomenat HERO, per tal de transformar un minibús de gasoil en un vehicle impulsat per pila d’hidrogen. L’objectiu era el de presentar-se a una convocatòria vertebrada des del EIT Urban Mobility una iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT), un organisme de la Unió Europea que entre d’altres tasques cerca projectes que promoguin l’ús de l’hidrogen en la mobilitat. Coordinat des de l’Institut de la Investigació de la Energia de Catalunya (IREC), i impulsat per un consorci format per TMB i les empreses de solucions tecnològiques EVARM i EKPO, la iniciativa HERO va resultar guanyadora d’entre totes les propostes presentades, i disposarà ara d’1 milió d’euros per fer realitat el projecte.

Segona vida útil al vehicle

La finalitat d’aquesta iniciativa és la de modificar un minibús de gasoil de TMB que ja estava al final de la seva vida útil per convertir-lo en un vehicle d’hidrogen amb pila de combustible, oferint així una reconversió que permeti renovar la utilitat d’aquest.

Aquest vehicle servirà per assajar i dimensionar un tren de potència format per motor de tracció, inverter, bateries i pila de combustible comercialitzable i configurable per diferents necessitats que aniran des de vehicles de repartiment, petits camions i els mateixos minibusos.

El segon objectiu del projecte és posar a disposició dels fabricants locals aquesta plataforma per tal de crear un teixit industrial que permeti revertir els ajuts rebuts per la compra de vehicles en la indústria local.

Al voltant del mes de març està previst començar les proves dinàmiques d’aquest vehicle prototip amb una topologia pensada per fer els serveis més exigents de les rutes de TMB en termes de desnivell i maniobrabilitat. La primera configuració equiparà una pila de combustible de 100 kW de potència i bateries de 35 kWh.

En el futur, aquest vehicle a més de servir per provar diferents configuracions, s’està conceptualitzant com a vehicle de formació de personal tècnic i vehicle d’exhibició.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
ajuntament-hospitalet-llobregat-atur

L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat contracta a 55 persones aturades

Notícia següent
ajuts menjador centre de dia

Sant Pere de Ribes obre les sol·licituds d’ajuts al menjador per a persones amb discapacitat

Notícies relacionades