La sala Hiroshima diu adéu

Gaston Core tanca una etapa de gairebé set anys "sense retrets" i decidit a centrar-se en la creació

La sala Hiroshima tancarà portes definitivament aquest divendres i posarà fi a gairebé set anys d’exhibició de propostes independents de totes les disciplines, principalment internacionals. La decisió estava anunciada fa un any, temps suficient perquè el seu fundador i director, l’argentí Gaston Core, s’acomiadi “bé, sense deutes, ni retrets” a la propietat de l’immoble, que el vol recuperar per a altres usos. “Està bé que els projectes sàpiguen tancar”, diu a l’ACN, “l’important és que aquest s’ha mantingut sempre fidel a la seva naturalesa, a la seva visió”. Core confia que l’experiència “quedi en la memòria de la ciutat” i també que en el futur hi hagi més “eines” perquè projectes com aquest no acabin així.
La sala del Poble-sec va començar a acomiadar-se del tot ahir i abaixarà la persiana per última vegada aquest divendres. Aquests dos dies, Gaston Core ha decidit reposar el solo de dansa ‘The Very Last Northern White Rhino’, a càrrec del ballarí Oulouy, que és una coproducció amb el Grec que va estrenar en aquest mateix espai l’estiu passat dins del festival. És una proposta “estètica” per dir adéu, comenta el director de l’obra a l’ACN, “perquè respon al que ha sigut Hiroshima aquests anys i a més està inspirada en una història d’extinció i celebració de la vida i de la dansa”.

L’altra proposta, només aquest divendres a la tarda, és una sessió oberta al procés de treball de ‘Chorus’, una coproducció amb Dansa Metropolitana que s’estrenarà en la propera edició del certamen en col·laboració amb Shreyashee Nag Dance Company i el Núpura Dance Center. Gaston Core també és responsable d’aquest muntatge. En aquest sentit, apunta, les dues propostes també estan en sintonia amb la “transició” obligada que ell està vivint, de gestor d’un espai cultural cap al retorn a la creació pura i dura.

Adéu anunciat

La Sala Hiroshima va anunciar l’octubre del 2020 que deixaria l’actual emplaçament al carrer Vilà Vilà de Barcelona a finals d’aquest 2021, després que la propietat els anunciés que volia recuperar l’espai. Després d’alguna temptativa frustrada per reproduir l’esperit d’Hiroshima en un nou local, Core ha optat per centrar-se en la seva carrera com a creador: “Hiroshima tanca, està bé que els projectes sàpiguen fer-ho, i l’important és que s’ha mantingut fidel a la seva naturalesa, la seva missió i la seva visió”.

“És una pena que tanqui, per la seva localització i per les característiques arquitectòniques de l’espai”, lamenta el gestor a l’ACN. Tot i així, no vol fer “retrets” a ningú, ni als propietaris ni a les administracions públiques pel desenllaç de la sala Hiroshima. “Al final, els espais cobren sentit quan hi ha un projecte, i jo espero que aquest quedi en la memòria de la ciutat i del barri”.

Això sí, Core espera que aquest desenllaç serveixi perquè, en el futur, projectes com aquest “trobin les eines” que els “recolzin degudament”, o en tot cas que els “estimulin”. “Ara ho tanquem, amb estima i amb el comiat que mereix; i esperem que vinguin aventures encara millors”, s’acomiada el coreògraf i fins avui director de la sala Hiroshima.