L’altra proposta, només aquest divendres a la tarda, és una sessió oberta al procés de treball de ‘Chorus’, una coproducció amb Dansa Metropolitana que s’estrenarà en la propera edició del certamen en col·laboració amb Shreyashee Nag Dance Company i el Núpura Dance Center. Gaston Core també és responsable d’aquest muntatge. En aquest sentit, apunta, les dues propostes també estan en sintonia amb la “transició” obligada que ell està vivint, de gestor d’un espai cultural cap al retorn a la creació pura i dura.
Adéu anunciat
La Sala Hiroshima va anunciar l’octubre del 2020 que deixaria l’actual emplaçament al carrer Vilà Vilà de Barcelona a finals d’aquest 2021, després que la propietat els anunciés que volia recuperar l’espai. Després d’alguna temptativa frustrada per reproduir l’esperit d’Hiroshima en un nou local, Core ha optat per centrar-se en la seva carrera com a creador: “Hiroshima tanca, està bé que els projectes sàpiguen fer-ho, i l’important és que s’ha mantingut fidel a la seva naturalesa, la seva missió i la seva visió”.
“És una pena que tanqui, per la seva localització i per les característiques arquitectòniques de l’espai”, lamenta el gestor a l’ACN. Tot i així, no vol fer “retrets” a ningú, ni als propietaris ni a les administracions públiques pel desenllaç de la sala Hiroshima. “Al final, els espais cobren sentit quan hi ha un projecte, i jo espero que aquest quedi en la memòria de la ciutat i del barri”.
Això sí, Core espera que aquest desenllaç serveixi perquè, en el futur, projectes com aquest “trobin les eines” que els “recolzin degudament”, o en tot cas que els “estimulin”. “Ara ho tanquem, amb estima i amb el comiat que mereix; i esperem que vinguin aventures encara millors”, s’acomiada el coreògraf i fins avui director de la sala Hiroshima.