Investiguen la mort d’un jove de 30 anys després de vacunar-se amb AstraZeneca

Un professor de 30 anys ha mort aquest dilluns després ques divendres ingressés a l’Hospital Virgen de la Salud de Toledo amb fenòmens trombòtics molt greus. Segons ha informat Málaga hoy, els sanitaris sospiten que el jove hauria patit una reacció adversa després de rebre la vacuna contra la covid-19 d’AstraZeneca.

L’home, que donava classes en un centre educatiu de Toledo, ha restat amb pronòstic molt greu a Medicina Intensiva, on ha acabat morint aquest dilluns.

Les autoritats sanitaris van revisar la setmana passada l’estratègia de vacunació d’AstraZeneca després que l’Agència Europea del Medicament (EMA) es pronunciés sobre diversos casos de trombosis en diversos països. D’acord amb aquesta revisió, la vacuna no s’administra a menors de 60 anys però si fins als 69.

Un informe de l’Agència Espanyola del Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps) destaca que el 0,18% dels vacunats amb aquest sèrum han notificat haver sofert algun efectes advers, sobretot febre, cefalea i dolor muscular.