El Gremi de Restauració de Barcelona ha demanat a la Generalitat ampliar tant horaris com el nombre de comensals que poden atendre per taula durant determinades dates de la campanya de Nadal, tal i com explica Metrópoli Abierta.
En un comunicat, els restauradors de Barcelona asseguren que no té sentit que es permetin trobades de fins a 10 persones en domicilis particulars durant les celebracions nadalenques i, en canvi, es limitin les taules a sis comensals en dies com el 24, el 25 o el 26 de desembre.
“Si s’ha de respectar la distància de seguretat, el menjador d’un restaurant serà sempre més idoni”, considera Roger Pallarols, director d’aquest gremi.
“Amb les xifres a la mà és incomprensible que el Departament de Salut doni prioritat al fet que les trobades es facin en els domicilis i no en els restaurants. Només s’entén des de la lògica de voler perjudicar el sector”, sentencia Pallarols, que acusa aquest departament de “criminalitzar” a la restauració.