En un comunicat, el Gremi demana a Díaz, que avui és a Barcelona, que surti “a passejar pel centre” per veure la situació del sector. Segons el Gremi, els expedients s’han d’allargar fins al 31 de gener del 2021, com volen sindicats i patronals.
“Els restauradors hem demanat empara al govern municipal”, ha dit el director del Gremi, Roger Pallarols, afegint que l’alcaldessa Ada Colau “ha de posar-se al capdavant de la defensa dels interessos de milers de famílies”.
El Gremi diu que l’actitud de l’executiu de Pedro Sánchez és “intransigent” i sospita que, probablement, forma part d’una “estratègia negociadora” per aconseguir eliminar la bonificació de les quotes empresarials a la Seguretat Social.
“Els treballadors han seguit cobrant, sou o prestació d’atur, en tot moment, deixant de banda els retards atribuïbles al SEPE. En canvi, les empreses han deixat de facturar i han hagut de continuar assumint despeses fixes com el lloguer. Hores d’hora, les empreses són l’element veritablement feble d’aquesta equació”, ha dit Pallarols.