Ara, els pastissers confien que es tornin a recuperar les xifres del 2019, quan es van vendre més de 700.000 mones de Pasqua. Tot i això, les restriccions per la covid-19 fan preveure que les mones siguin més petites perquè no es poden barrejar grups bombolla. Això, segons expliquen des del Gremi, tindrà conseqüències directes en la facturació, que baixarà entre un 15 i un 20% respecte del 2019.
Per altra banda, la fi del confinament comarcal afavorirà pastisseries de municipis turístics i que s’han vist especialment afectades per les restriccions. “Estic pensant en pastisseries del Pirineu i de la costa, que normalment tenen molts visitants i a qui el confinament comarcal els hauria pogut perjudicar molt la campanya”, explica Miró.
Sense personatges de moda
La falta d’estrenes al cinema ha deixat sense nous personatges les mones del 2021, i s’han hagut de recuperar personatges de les darreres edicions. També s’han recuperat temes dels “de tota la vida” com el Barça o la saga de Star Wars.
Des del Gremi, recorden que una mona artesanal de pastisseria és el resultat d’un treball artístic que implica més de tres hores de feina per peça perquè s’han de crear els motlles, dissenyar les figures, fer la xocolata i decorar-les. També subratllen les garanties sanitàries que tenen les mones de pastisseria.