Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

El Port de Barcelona estrena la nau logística conjunta amb el port coreà de Busan

El recinte, de 10.000 m2, gestionarà les exportacions i importacions entre el nord-est asiàtic i el sud d'Europa

El president del port de Busan, Kang Joon suk, i el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, (als extrems) tallen la cinta de la nova plataforma logística. ACN

El port de Barcelona ha inaugurat la plataforma logística conjunta amb el port coreà de Busan. El recinte, de 10.000 m2 i localitzat a la ZAL, gestionarà les exportacions i importacions de les empreses que facin negocis entre el nord-est asiàtic i el sud d’Europa. “El port de Busan és el sisè més gran del món i el principal de l’economia coreana.

Aquesta iniciativa és perquè pugui arribar amb més facilitat a Europa”, ha apuntat el president del Port de Barcelona, Damià Calvet. El president del Port de Busan, Kang Joon suk, ha avançat que una dotzena d’empreses del seu país –relacionades amb els components d’automoció, el sector químic i les plaques solars- ja estan interessades en operar a la plataforma logística del Port de Barcelona.

“Corea del Sud i Catalunya estan més a prop avui amb aquesta plataforma logística a la ZAL Port”, ha assegurat Calvet, que considera “tot un honor” que el port coreà de Busan vegi el Port de Barcelona com la porta principal del sud d’Europa. “Ara toca la feina comercial amb els representants a l’Àsia i amb la gent d’ACCIÓ.

A partir de l’any vinent aquesta nau s’ha d’omplir de mercaderies coreanes”, ha comentat el president del Port de Barcelona, que ha reconegut que Àsia és el mercat de referència per a Catalunya. “Més de la meitat de les nostres importacions i exportacions són amb origen o destí Àsia”, ha puntualitzat Calvet.

“Per tant, tot el que significa el mercat asiàtic és crucial per a nosaltres. Amb el port de Busan ja teníem alguns tràfics de mercaderies, però ara volem consolidar-los i obrir-ne de nous”, ha continuat el president del Port de Barcelona. “L’economia coreana és principalment tecnològica i voldríem importar productes relacionats amb aquest sector: plaques fotovoltaiques i altres components que alimentin la nostra economia”, ha precisat Calvet, que ha volgut treure ferro a la ‘crisi’ de la logística de mercaderies a nivell internacional. “És veritat que hi ha tensions a la cadena logística en temps i costos, però les infraestructures hem d’estar a punt i donar confiança”, ha apuntat el president del Port de Barcelona.

“Aquest acord logístic amb el port de Busan va en aquesta línia. De donar confiança i seguretat en una conjuntura difícil”, ha reflexionat en veu alta Calvet. “Creiem que la solució passa per mostrar unes infraestructures capaces d’abastir el mercat de manera eficient i aportant valor a l’economia i l’ocupació”, ha conclòs el president del Port de Barcelona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Vic es prepara per Tots Sants amb diverses millores al cementiri

Notícia següent

La ministra Judith Pallarés rep la delegació del Grup Social ONCE

Notícies relacionades