Barcelona podria ampliar les restriccions a la ZBE

BComú vota a favor de la proposta d'Esquerra mentre que el PSC s'absté

Ronda Litoral a Barcelona amb un senyal de la ZBE instal·lat la sortida 23. ACN

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha aprovat aquest dimarts que el govern municipal lideri l’elaboració d’un programa sobre les futures restriccions dins la Zona de Baixes Emissions. La proposició, presentada per ERC, ha comptat amb el vot a favor de BComú i JxCat, l’abstenció del PSC i el vot contrari de Cs, PP i BCanvi.

El text, que ha estat transaccionat a última hora amb JxCat, també recull que el programa inclogui un calendari basat en les dades de contaminació i l’impacte assolit per les mesures implementades i “que en el cas de no millora de la qualitat de l’aire, el programa valori també la creació d’un peatge urbà”.

Durant la intervenció dels grups, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC) ha criticat la manca de visió metropolitana de la proposició d’ERC i ha apuntat que hi ha aspectes com el peatge que “no dona certeses”. “Introduir ara el debat sobre el peatge és començar la casa per la teulada”, ha apuntat.

Per contra, el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia (BComú) s’ha mostrat partidari d’estudiar mesures addicionals perquè tot i l'”impacte” de la ZBE el govern municipal ja sabia que no n’hi hauria prou amb la restricció als vehicles més contaminants. “És necessari estudiar i fer-ho amb rigor però demanem que ens acompanyi un pacte real d’infraestructures”, ha dit Badia.

Fa uns dies, precisament, Badia va negar que hi hagués discrepàncies entre els socis de l’exeutiu municipal sobre el peatge. “Tot el govern està d’acord en estudiar totes les alternatives possibles i el peatge és una d’elles”, va dir llavors afegint que “no hi ha cap dubte” que s’haurà d’avaluar la mesura anticontaminació.

El text aprovat aquest dimarts en comissió també recull que més enllà de mesures restrictives, el programa que lideri el govern de Barcelona inclogui “inversions en transport públic col·lectiu, l’electrificació i ajuts per a professionals” i que sigui “consensuat” amb la resta d’administracions competents així com amb agents socials i econòmics.