La Comissi贸 d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat ha aprovat aquest dimarts que el govern municipal lideri l’elaboraci贸 d’un programa sobre les futures restriccions dins la Zona de Baixes Emissions. La proposici贸, presentada per ERC, ha comptat amb el vot a favor de BCom煤 i JxCat, l’abstenci贸 del PSC i el vot contrari de Cs, PP i BCanvi.
El text, que ha estat transaccionat a 煤ltima hora amb JxCat, tamb茅 recull que el programa inclogui un calendari basat en les dades de contaminaci贸 i l’impacte assolit per les mesures implementades i “que en el cas de no millora de la qualitat de l’aire, el programa valori tamb茅 la creaci贸 d’un peatge urb脿”.
Durant la intervenci贸 dels grups, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarc贸n (PSC) ha criticat la manca de visi贸 metropolitana de la proposici贸 d’ERC i ha apuntat que hi ha aspectes com el peatge que “no dona certeses”. “Introduir ara el debat sobre el peatge 茅s comen莽ar la casa per la teulada”, ha apuntat.
Per contra, el regidor d’Emerg猫ncia Clim脿tica i Transici贸 Ecol貌gica, Eloi Badia (BCom煤) s’ha mostrat partidari d’estudiar mesures addicionals perqu猫 tot i l'”impacte” de la ZBE el govern municipal ja sabia que no n’hi hauria prou amb la restricci贸 als vehicles m茅s contaminants. “脡s necessari estudiar i fer-ho amb rigor per貌 demanem que ens acompanyi un pacte real d’infraestructures”, ha dit Badia.
Fa uns dies, precisament, Badia va negar que hi hagu茅s discrep脿ncies entre els socis de l’exeutiu municipal sobre el peatge. “Tot el govern est脿 d’acord en estudiar totes les alternatives possibles i el peatge 茅s una d’elles”, va dir llavors afegint que “no hi ha cap dubte” que s’haur脿 d’avaluar la mesura anticontaminaci贸.
El text aprovat aquest dimarts en comissi贸 tamb茅 recull que m茅s enll脿 de mesures restrictives, el programa que lideri el govern de Barcelona inclogui “inversions en transport p煤blic col路lectiu, l’electrificaci贸 i ajuts per a professionals” i que sigui “consensuat” amb la resta d’administracions competents aix铆 com amb agents socials i econ貌mics.