Barcelona participa a la B-Travel

Avatar photo

Turisme de Barcelona, Ajuntament d Barcelona i Diputació de Barcelona comparteixen estand a la B-Travel amb l’Agència Catalana sota la marca Destinació Barcelona

Barcelona es presenta aquest cap de setmana a la B-Travel sota la marca “Destinació Barcelona” en un espai compartit entre Turisme de Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona en un estand de 255 metres quadres de l’Agència Catalana de Turisme, per donar a conèixer l’oferta turística de les comarques i la ciutat de Barcelona i mostrant les diferents campanyes i objectius assolits aquest any de cara a la reactivació turística. L’espai expositiu està dedicat aquest any al compromís de la destinació turística Barcelona amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODs) i al reforç de les diferents iniciatives en marxa al voltant de la sostenibilitat.

El saló B-Travel, especialitzat en turisme d’experiències per al públic final, torna aquest any en una edició amb una àmplia oferta de destinacions per fomentar el turisme de proximitat i contribuir a la reactivació del sector turístic.

En l’espai expositiu de la Destinació Barcelona s’hi presenten els diferents aspectes que s’han treballat aquest any, marcat per la pandèmia, amb la vista posada en l’inici de la recuperació i reactivació del sector al voltant de l’economia del visitant. En concret, s’hi s’expliquen diversos projectes emmarcats en aquests objectius de sostenibilitat, com el Compromís Barcelona Biosphere o l’impuls del distintiu Safe Travel entre el sector turístic de la destinació, així com la Capitalitat de l’Alimentació Sostenible (amb el menú de les estacions) i l’oferta de Bonus Cultura, d’estímul del consum cultural a la ciutat

En la inauguració del saló hi ha participat el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni; el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, entre d’altres autoritats.

Collboni ha volgut destacar que a la ciutat ja es veu certa reactivació dels sector i ha ofert al conseller Torrent, en la que ha estat la seva primera trobada, “la col·laboració lleial” de l’Ajuntament en les polítiques de reactivació d’un sector tan important com és el del turisme. “Volem que tornin el turisme i les fires presencials. Ho necessitem per salvar empreses i llocs de treball i revitalitzar la ciutat. La B-Travel que avui inaugurem avui és un pas en aquesta direcció”, ha dit Collboni.

Per part de Turisme de Barcelona, el seu president, Eduard Torres, en el marc de la BTravel, en una trobada amb el tinent d’alcalde Jaume Collboni i la nova diputada delegada de turisme de la Diputació de Barcelona Abigail Garrido, juntament amb el regidor Xavier Marcé i la directora Marian Muro, s’ha refermat en el compromís de seguir col·laborant entre les tres institucions, Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona, per la redistribució i desestacionalització del turisme.

Destinació Barcelona: la sostenibilitat com a fil argumental

SAFE TRAVELS: Aquest segell, promogut per The World Travel & Tourism Council (WTTC) i que atorga Turisme de Barcelona, reconeix els protocols de viatge segur a escala mundial i permet als viatgers reconèixer a qualsevol país del món, les empreses, entitats i destinacions que hagin adoptat protocols normalitzats de mesures de seguretat i prevenció enfront de la COVID-19 . El segell és important de cara als professionals i als agents del sector, ja que acredita la implementació de mesures de seguretat i prevenció enfront de la pandèmia i alhora transmet un missatge de confiança als viatgers a l’hora de poder gaudir de viatges segurs.

WORKATION Programa impulsat per Turisme de Barcelona amb la Diputació de Barcelona que inclou un nou segment de població susceptible de poder treballar i viure com una persona local, tant en un entorn urbà com en plena natura, gràcies a una selecció d’allotjaments especialment preparats, i una àmplia oferta d’avantatges en diferents activitats culturals i de lleure per omplir el teu temps lliure.   Turisme de Barcelona i la Diputació de Barcelona promouen la integració en el territori de nous treballadors i treballadores procurant la promoció econòmica de la ciutat (ODS 8) i buscant la seva integració en la comunitat (ODS 11).

COMPROMÍS BIOSPHERE  Programa de l’Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona, i la Diputació de Barcelona adreçat a estendre les bones pràctiques sostenible i alinear les polítiques públiques i en xarxa amb totes les empreses del sector turístic amb els 17 ODS de la ONU.

El procés d’implantació per a l’adhesió al Compromís es realitza sota el paraigües de la marca Biosphere, atesa la condició de Barcelona de destinació certificada, i per tant, amb capacitat per impulsar el distintiu Compromís (Committed Entity).

Precisament, Barcelona ha rebut aquest mes la renovació del certificat Biosphere, que reconeix la feina de la ciutat per oferir uns estàndards de qualitat en l’oferta turística i una adequada gestió d’aquesta activitat. Com a principals punts forts de la ciutat per ser considerada una destinació Biosphere, s’apunten els avenços en combatre el canvi climàtic, el model de ciutat accessible per a tothom, les accions en l’àmbit social  i la solidaritat internacional, entre altres.

El certificat és resultat d’una auditoria realitzada per l’Instituto de Turismo Responsable ITR, amb criteris que responen als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible ODS de Nacions Unides, que apunta el compliment per part de la ciutat dels requisits per esdevenir una ciutat Biosphere, que implementa una gestió racional i responsable de promoció i aplicació de models turístics respectuosos amb el medi ambient i orientats al retorn socioeconòmic i la sostenibilitat de l’activitat del turisme.

Aquesta certificació segueix les línies marcades per l’OMT (Organització Mundial del Turisme), que determina que els sistemes de certificació de turisme sostenible aplicables al turisme juguen un paper important en la regulació dels serveis turístics, i en destaca els beneficis significatius que produeix per al medi ambient i la societat en general allà on s’hi donen aquestes certificacions.

APP CHECK BARCELONA: A més d’aquests aspectes, es mostra la campanya “Barcelona com mai abans”  i la nova App Check Barcelona , la nova eina realitzada per l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona, que pretén evitar la congestió dels diferents espais turístics oferint altres alternatives de visita. Check Barcelona és el nom de la nova aplicació, una guia de la ciutat i dels seus entorns metropolitans i provincials amb informació en temps real sobre ocupació i disponibilitat dels equipaments, espais públics, platges, disponibilitat de pàrquings, i altres espais d’interès turístic.

El B-Travel, la celebració del qual s’emmarca en el reinici de l’activitat presencial de Fira de Barcelona, compta amb la participació de bona part de les comunitats autònomes, dels organismes de turisme de les quatre províncies catalanes i d’una vintena d’agències de viatge especialitzades en destinacions internacionals, entre altres expositors.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Girona comprarà un local al barri de Montjuïc per crear un espai cívic

Notícia següent

Sandra Guaita celebra l’aprovació de les xarxes elèctriques tancades

Notícies relacionades