La ciutat de Barcelona ha incrementat en 23 punts percentuals l’ús del cotxe, fins a ascendir al 47% des de l’inici de la pandèmia de la covid. Ho destaca un l’estudi ‘L’impacte de la pandèmia en la gestió de les ciutats globals del segle XXI. Reptes i canvis. El cas de Barcelona’ publicat per EAE Business School, constatant que els barcelonins s’estan decantant cada vegada més pel vehicle privat per als seus desplaçaments. Tal com recull el document, Barcelona destina el 60% de l’espai públic per a ús dels cotxes, malgrat que només un de cada quatre viatges es realitza en vehicle privat. L’informe també indica que a la capital catalana hi ha 6.000 cotxes per quilòmetre quadrat, el doble que a Madrid o París.
D’altra banda, el document apunta que Barcelona lidera, a Espanya, la creació de terrasses, amb 1.300 nous espais destinats a aquests establiments, que anteriorment eren aparcaments al carrer. D’aquesta forma, s’han eliminat 4.500 places de pàrquing de la via pública. A Madrid s’han creat 582 noves terrasses, eliminant 1.318 places de pàrquing.
“Arran dels canvis abruptes en mobilitat provocats per l’arribada de la pandèmia s’ha impartit l’urbanisme tàctic en la majoria de les grans ciutats”, ha explicat Chelo Morillo, professora d’EAE Business School i autora de l’informe.