D’aquesta manera, els trens en direcció a l’Hospitalet de Llobregat (línies R4 sud i R1, R3 i R12 amb final a Sants) estacionen a les vies 7 i 8 i els combois que circulen en sentit nord de les mateixes línies s’aturen a les vies 9 i 10. Pel gestor d’infraestructures ferroviàries, es dona un “pas significatiu” per a l’execució del projecte i suposa una “fita de rellevància” per a la millora de l’explotació del servei.
El projecte 4+4 consta d’una inversió superior als 8,9 milions d’euros (IVA inclòs) i permetrà la implantació d’un nou esquema de vies a l’estació de Sants per millorar la capacitat de la infraestructura i alleugerir el flux de trens. La posada en servei de la primera fase del 4+4 s’ha produït després dels treballs entre el 19 de desembre i aquesta matinada de la fase 8 de les 11 amb les què compta el projecte.
Per completar la nova configuració, durant el mes de gener es duran a terme les operacions necessàries a les vies 12, 13 i 14 que donen servei al túnel de Passeig de Gràcia.
Un cop finalitzats els treballs, les vies 7, 8, 9 i 10 de Barcelona Sants serviran per a l’estacionament de trens que circulen pel túnel de Plaça Catalunya, mentre que les vies 11, 12, 13 i 14 s’utilitzaran per a les circulacions del túnel de Passeig de Gràcia. Així cada túnel disposarà de dues vies per sentit utilitzant la mateixa andana.