Barcelona recupera la festa de Cap d’Any després de 3 anys

Avatar photo

L'objectiu de la nova campanya és posicionar la capital catalana com a destinació nadalenca per excel·lència

Barcelona recuperarà l’espectacle i la festa de Cap d’Any a l’avinguda Maria Cristina després de dos anys sense celebració a causa de les restriccions de la pandèmia.

Ho han confirmat fonts de l’Ajuntament de Barcelona aquest dimecres coincidint amb la presentació de la nova campanya de promoció de la ciutat.

Sota el lema ‘Barcelona, l’escenari de Nadal’, la campanya vol posicionar la capital catalana com a destinació nadalenca per excel·lència.

En aquest sentit, s’impactarà a mercats propers com França, Itàlia i el Regne Unit i també a l’Estat espanyol. En concret, la campanya es projectarà a les pantalles gegants de la plaça de Callao de Madrid.

Barcelona, l’escenari de Nadal

La campanya porta l’eslògan ‘Barcelona, l’escenari de Nadal’ com a reflex de l’extens programa cultural i nadalenc que envairà tots els racons de la ciutat pensant en una gran diversitat de públics.

Així, presenta amb imatges un recorregut que actua de finestra cultural per a tots els escenaris, amb llenguatges universals, estètiques i disciplines distintes, amb una nova il·luminació al carrer i de cara al mar, com a principal punt diferenciador respecte altres destinacions.

La proposta recull el moment que viu la ciutat entorn les actuacions de música i les arts escèniques amb manifestacions culturals interdisciplinaris i recull la idea de presentar el relat de Barcelona com a gran escenari per Nadal amb tot el seu teixit comercial a cel obert i l’oferta artística i creativa. Una ciutat amb ADN artístic, capaç d’emocionar i sorprendre gràcies al seu esperit creatiu i d’avantguarda.

El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha remarcat que aquesta campanya presenta una mirada àmplia del que és Nadal a la Ciutat, “tenint en compte el comerç, la cultura i l’hostaleria” i busca, ha afegit “arribar al visitant que busca al·licients nous i perspectives noves per venir a la ciutat”.

Promoció del comerç

Eduard Torres, president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, ha parlat del context i el bon ritme de recuperació del sector que “des de l’abril ha seguit una evolució molt positiva amb un augment de la despesa del visitant que, juntament amb allargar l’estada, constitueix un dels pilars fonamentals per aconseguir desestacionalitzar i descentralitzar el turisme d’acord amb l’estratègia de tenir un model sostenible de turisme”.

En aquest sentit, ha situat la campanya de Nadal com un dels eixos principals pel comerç, que ha estat un dels sectors més colpejats pel context de pandèmia i d’increment de costos motivats per l’actual procés inflacionista.

Per Torres, “el fet que l’Ajuntament hagi programat per Nadal, cultura i espectacles per tota la ciutat contribuirà a aquesta descentralització i al fet que aquestes empreses del teixit comercial puguin tirar endavant”.

El president de Turisme de Barcelona ha avançat l’objectiu de l’ens és incrementar la despesa mitjana del visitant fins a arribar als 100 euros per persona i dia, allotjament a banda.

Captar públic estatal

Per la seva banda, el regidor de turisme, Xavier Marcé ha destacat entre els propòsits de la campanya es troba també “l’aposta per arribar al públic nacional. La ciutat ha de treballar per captar-lo d’una manera més intensa”.

En aquesta línia, la proposta es projectarà a les pantalles de la plaça de Callao de Madrid per cridar l’atenció dels ciutadans de la resta de l’Estat, un públic que representa el 20% del turisme que visita Barcelona actualment.

La campanya es presentarà en format audiovisual per a mitjans com TV, Youtube i digital, i en format gràfic pels canals físics com premsa.

L’audiovisual és un tràiler de Barcelona amb alguns extractes d’imatges per crear expectació i emoció a través de la música i una veu de megàfon que va dirigint els preparatius del rodatge amb banda sonora de sons d’ambient. Arrencarà el 10 de novembre i s’allargarà fins al 31 de desembre.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torna la Viquimarató de la Llengua Catalana a Andorra

Notícia següent

Sant Pere de Ribes ofereix un nou Taller d’Autodefensa per a dones

Notícies relacionades