Barcelona inicia el curs musical amb més de 3.000 alumnes i dues efemèrides destacades

Més de 2.500 alumnes a les cinc escoles municipals

13 de setembre de 2026 a les 11:28h

El curs 2026-2027 comença aquest dilluns 14 de setembre amb més de 3.000 alumnes matriculats als centres municipals d’educació musical de Barcelona, que inclouen les cinc escoles municipals de música i el Conservatori Municipal de Música.

Les escoles ofereixen tant itineraris de formació musical de llarg recorregut com tallers i cursos de durada diversa per a infants, famílies i persones adultes. L’IMEB també manté bonificacions del 30%, 50% i 70% del preu públic per facilitar l’accés als estudis a les famílies amb menys recursos.

A les cinc escoles municipals s’hi han matriculat més de 2.500 alumnes als programes de llarg recorregut. Paral·lelament, durant el curs s’oferiran unes 800 places en tallers, cursos i activitats dirigides a persones de totes les edats, des de nadons i famílies fins a majors de 65 anys.

Can Fargues celebra 10 anys

Una de les escoles, l’EMM Can Fargues, a Horta-Guinardó, celebrarà aquest curs el 10è aniversari de l’inici de la seva activitat. Al llarg dels pròxims mesos s’hi programaran diverses activitats commemoratives obertes al públic.

La xarxa d’escoles municipals de música de Barcelona acumula, en conjunt, més de trenta anys d’història i també participa en la programació cultural de la ciutat amb concerts oberts al públic dins i fora dels centres.

El Conservatori arriba als 140 anys

El Conservatori Municipal de Música de Barcelona afronta el nou curs amb 512 alumnes matriculats als estudis de grau professional. El centre comptarà amb 20 agrupacions —entre orquestra simfònica, banda, cobla i diferents conjunts— i 70 conjunts de cambra formats per estudiants.

El centre, ubicat a l’edifici modernista del carrer de Bruc, celebra aquest any una altra efemèride: 140 anys de servei a la ciutadania a través de la formació musical.

Durant el curs també oferirà tres temporades de concerts gratuïts, a la tardor, l’hivern i la primavera, amb participació de l’alumnat. El Conservatori disposa, a més, d’una biblioteca especialitzada i de la Radio Web Conservatori, amb material sonor històric de concerts i audicions.

El programa "Bruc Obert" completa l’oferta amb formació musical per a persones adultes, amb o sense estudis previs. El curs passat hi van participar més de 1.100 persones.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara