Barcelona continua l’ampliació i millora de la xarxa de carrils bici

Avatar photo

Avui s’inicien les obres per implantar un nou tram de carril bici unidireccional al carrer Nàpols, entre Travessera de Gràcia i el carrer València

Barcelona continua duent a terme la millora i ampliació de la xarxa de carrils bici de la ciutat. En línia amb els objectius del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, el Govern municipal segueix donant compliment a l’ampliació anunciada el passat mes d’octubre per incrementar la infraestructura ciclista. L’Ajuntament de Barcelona treballa en la construcció de 32,6 quilòmetres nous de carril bici i en la millora d’11,7 quilòmetres ja existents. L’objectiu és arribar al 2023 amb una xarxa total de 272,6 quilòmetres.

Nou tram de carril bici al carrer Nàpols
En aquest marc, avui dilluns s’inicien les tasques d’implantació d’un carril bici unidireccional al carrer Nàpols, entre la Travessera de Gràcia i el carrer València. Es tracta d’un nou tram de carril bici que se suma al paquet ja anunciat i que permetrà incrementar la connectivitat de la xarxa ciclista en sentit mar, connectant els carrils bici de Travessera de Gràcia, Indústria, Rosselló, Provença, Mallorca, València i el de l’avinguda Diagonal.

Les tasques d’implantació comportaran deixar un únic carril de circulació al trànsit motoritzat en aquest àmbit. Els treballs es duran a terme en dues fases, començant pel tram comprès entre la Travessera de Gràcia fins al carrer Provença i en les setmanes posteriors a la finalització d’aquesta fase es completarà fins al carrer València. La previsió aproximada de totes les tasques és d’un mes de durada.

Intervencions en marxa

En paral·lel, continuen en marxa diverses actuacions de millora a diferents trams de carril bici de la ciutat, que es preveu que vagin finalitzant al llarg del mes de març i a principis d’abril.

És el cas dels treballs que s’estan realitzant al carril bici de l’avinguda Diagonal, entre la plaça Pius XII i el Parc de Cervantes. Amb aquesta actuació es completa i millora el carril bici de l’avinguda Diagonal fins arribar al carril bici d’Esplugues. En alguns trams es baixa l’actual carril bici de vorera a calçada i en d’altres es crea nova infraestructura ciclista segregada i bidireccional. L’actuació també s’aprofita per implantar un gran nombre d’aparcabicicletes. A dia d’avui resta pendent la implantació de la semaforització i la col.locació d’aparcabicis, bancs, senyalització i pintura.

També el proper mes de març està previst l’acabament dels treballs duts a terme al carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre el carrer Pau Claris i el carrer de la Marina. Amb la intervenció es baixa l’actual carril bici de la vorera, recuperant-la per al vianant i es creen dos nous carril segregats a la calçada lateral. En aquests moments s’estan duent a terme treballs de pintura, de col·locació de separadors i de semaforització.

Una altra de les intervencions en marxa és la que s’està realitzant al carril bici de la Ronda Guinardó, entre els carrer Vinyals i Cartagena. En aquest àmbit es construeixen dos nous carrils bici segregats i unidireccionals que donaran continuïtat a l’actual carril bici de la Ronda Guinardó. A dia d’avui s’estan completant les noves plataformes de les parades dels autobusos i queden pendents els treballs d’aglomerat, pintura i col·locació de separadors. El carril bici de la Ronda del Guinardó és una proposta ciutadana i el primer projecte que s’executa de les propostes guanyadores de pressupostos participatius.

Finalment, s’estan realitzant millores al carril bici del passeig de la Zona Franca, on es treballa amb tasques d’aglomerat i del sistema semafòric. En aquest cas, la previsió de finalització se situa al llarg d’aquest primer semestre.

Properes intervencions

Pel que fa a properes intervencions, es preveu que al mes d’abril comencin les obres de millora del carril bici de l’avinguda Diagonal, entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan. Amb aquesta actuació es baixa l’actual carril bici de la vorera a la calçada, recuperant la vorera per al vianant i construint dos carrils bici segregats unidireccionals per bicicletes, situats a la calçada lateral.

L’Ajuntament de Barcelona avança cap a una mobilitat més sostenible, més saludable i més segura. En línia amb els objectius marcats pel Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, el Govern municipal aposta per potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i reduir alhora els que es fan en vehicle privat motoritzat.

En els darrers anys Barcelona ha fet un esforç important per incrementar la xarxa de carrils bici i convertir-se en una ciutat ciclable. Des del 2015 fins a dia d’avui s’han duplicat els quilòmetres d’infraestructura ciclista arribant als 240 quilòmetres de xarxa que hi ha actualment. La pandèmia també ha accelerat l’ús d’aquest tipus de transport i, per donar resposta a l’increment de la demanda, el Govern municipal treballa per implantar aquest nou paquet de carrils bici a la ciutat. Els eixos principals passen per augmentar i millorar l’actual xarxa de carrils bici, amb intervencions per baixar carrils bici de vorera a calçada, afavorir la permeabilitat de la xarxa i millorar l’amplada dels carrils. Per fer-ho possible l’Ajuntament de Barcelona preveu una inversió de 30,8M€. Aquesta setmana s’ha fet públic que Barcelona rebrà un total de 9,1M€ procedents dels fons europeus per destinar-los a la construcció de carrils bici.

En paral·lel a aquest impuls, també s’estan ampliant els aparcaments de bicicleta als deu districtes de la ciutat. Des de l’inici de mandat fins a dia d’avui s’han implantat 3.719 nous aparcaments per aquest mode de transport, arribant així als 38.904 aparcaments situats a la via pública. D’aquests, 2.000 s’han instal·lat aquest darrer any. El districte de l’Eixample és el que disposa de més aparcaments per bicicletes, amb un total de 10.454, seguit del districte de Sant Martí, amb 7.731 i de Ciutat Vella, amb 4.962.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tarragona finalitza la restauració d’una part del mur romà de reforç associat al Recinte de Culte

Notícia següent

Els Tres Tombs de Constantí tornen amb el seu format habitual

Notícies relacionades