Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Barcelona es prepara per a un episodi de pluja a partir d’aquesta nit. Protecció Civil de Barcelona ha activat en fase d’alerta el Pla d’Actuació d’Emergència Municipal per risc d’insuficiència drenant, davant la previsió de precipitacions a la ciutat.
L’Ajuntament ha demanat a la ciutadania seguir les recomanacions de seguretat i prendre mesures preventives, especialment a les llars, terrasses, patis i desplaçaments per carretera.
Recomanacions a casa
Abans de l’arribada de la pluja, es recomana revisar la teulada, els parallamps, els desguassos i els baixants d’aigua, i retirar-hi possibles acumulacions de brossa que puguin dificultar el drenatge.
També es demana desconnectar aparells elèctrics, retirar de l’exterior mobles i objectes que puguin ser arrossegats per l’aigua i, en cas de tenir animals de companyia, entrar-los a casa.
Protecció Civil també recorda la importància de guardar els productes tòxics fora de l’abast de l’aigua i tenir a mà elements bàsics com el telèfon mòbil i el carregador, medicaments indispensables, roba d’abrigar i documentació personal.
Prudència al volant
En cas d’haver de conduir amb pluja, l’Ajuntament recomana moderar la velocitat, frenar amb suavitat i mantenir una distància prudencial amb la resta de vehicles.
També es recorda que no s’han de travessar zones inundades i que, si la situació ho requereix, cal aturar-se en un lloc segur fins que millorin les condicions.