Badalona encarrega un pla per impulsar el turisme responsable a la ciutat

"L'objectiu del Govern municipal és establir un full de ruta per afavorir l'atracció de visitants i la dinamització del teixit econòmic de la ciutat"

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

L’Ajuntament de Badalona ha encarregat a la consultora Chias Marketing un pla de màrqueting turístic per a la ciutat que identifiqui les qüestions més rellevants en aquest àmbit i permeti impulsar la marca Badalona i el turisme responsable.

 

Amb aquesta eina es podran definir diversos temes com quins són els productes i recursos turístics més valuosos que té Badalona; quins són els índexs de satisfacció del visitant; quina és la percepció externa de la ciutat; com ha de ser vista la ciutat en un futur pròxim; com cal promocionar els actius de Badalona; quines eines calen per arribar als objectius establerts; o quines són les accions prioritàries i on s’han de dur a terme.

 

Un pla en diferents fases

El pla de màrqueting turístic de Badalona es dividirà en dues fases. En primer lloc, es durà a terme una anàlisi i diagnosi de la realitat i situació turística de la ciutat. Posteriorment, es definiran les estratègies de posicionament turístic de la destinació on intervindran i s’analitzaran conceptes claus com els propòsits i finalitats, les estratègies de productes i mercats, les estratègies i les eines comunicatives, canals i mitjans a emprar. Els resultats de tot aquest procés presentaran a finals del primer semestre del pròxim any.

 

Les accions i tasques que es derivin de l’estudi han de ser, en matèria de promoció turística, el full de ruta i guia a seguir en els pròxims anys. A la vegada, el pla de màrqueting ha d’esdevenir l’eina que, en cas de compliment dels seus objectius, permeti donar un impuls a l’activitat econòmica i turística de la ciutat i millorar la imatge i el posicionament turístic de Badalona.

 

Una consultora amb una àmplia experiència

La consultora turística que durà a terme aquest procés, Chias Marketing, disposa d’una destacada i llarga trajectòria d’expertesa dins el sector consultor del màrqueting turístic de destinacions. Ha treballat i desenvolupat estudis i treballs estratègics per a ens com la Diputació de Barcelona, l’Agència Catalana de Turisme o municipis veïns i de similars característiques a Badalona com Terrassa, Castelldefels, Santa Susanna o Roses, entre d’altres. També ha realitzat estudis de màrqueting per a destinacions turístiques més consolidades com Barcelona, Bilbao, Astúries, o Navarra.

 

El primer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID, Àlex Montornès, ha destacat el valor de l’encàrrec i ha destacat que “és el primer cop que s’encarrega un pla de màrqueting turístic com aquest i ho fem acompanyats d’una consultora d’àmplia experiència i prestigi”. Montornès ha explicat que “l’objectiu que tenim és avançar en la creació d’una marca de ciutat que ajudi a potenciar el turisme responsable, l’atracció de visitants i a dinamitzar el teixit econòmic de Badalona”.