Comencen les obres per transformar la C-245 entre Castelldefels i Cornellà en una via urbana

Comencen les obres per transformar la C-245 entre Castelldefels i Cornellà en una via urbana

Vista generada per ordinador de com quedarà l'espai després de les obres de millora. Foto ACN
Les obres per transformar la carretera C-245 entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat en una via urbana de 13 quilòmetres de longitud han començat en el tram de Sant Boi de Llobregat, concretament entre el carrer de la Riera Fonollar i el terme municipal de Viladecans. L’actuació, amb un cost de 39 MEUR i un termini d’execució de les obres de 24 mesos, consistirà en construir un carril bus segregat –menys en un tram de dos quilòmetres- i un carril bici.
El trajecte el cobrirà l’M8, una línia d’altes prestacions que operaran busos elèctrics amb recàrrega per pantògraf a l’inici i final de la línia. El projecte també preveu la creació de punts d’intercanvi que milloraran la connexió d’aquest eix amb el transport públic.
La construcció del nou corredor, amb temps de trajecte més competitius i més sostenibles, preveu facilitar la reducció de l’ús del cotxe i atraure l’usuari cap al transport públic. Els càlculs apunten que el transvasament cap a l’autobús en aquest eix vertebrador del Baix Llobregat, com a conseqüència, permetrà deixar d’emetre a l’atmosfera 291 tones de CO2 a l’any.

Metrobús 8 i Bicivia

De trànsit intens, la carretera suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia. En algun tram, s’arriben a registrar més de 600 circulacions diàries d’autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial en els trams urbans. En aquesta infraestructura reconvertida, l’AMB implantarà la línia d’altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que farà el recorregut de tot l’eix, de punta a punta.

Actualment, la C-245 presenta característiques molt diferenciades al llarg del seu recorregut, amb seccions d’ample variable i configuracions particulars segons els àmbits que travessa. La via compta amb alguns trams de via ciclista, als quals ara se’ls donarà continuïtat.

La remodelació de l’eix viari integrarà bona part de l’eix Bicivia 7, que també connectarà amb d’altres eixos de la Bicivia Metropolitana com l’eix Bicivia 5 a l’alçada de Cornellà de Llobregat i enllaçarà amb la Bicivia 2 a Sant Boi de Llobregat, resseguint el marge dret del riu Llobregat. També connectarà amb la Bicivia 1, que anirà paral·lel al litoral metropolità, a Castelldefels platja.

Millor connectivitat

El projecte transformarà l’eix viari des de l’avinguda Ciutat de Màlaga de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es troba el ferrocarril de Rodalies, línia 5 de metro i Trambaix. Les obres també han de contribuir a la millora de la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona així com a la millora de la intermodalitat, amb la construcció d’estacions d’intercanvi.