Aquest dilluns, 20 de gener, és considerat el dia més trist de l’any, conegut popularment com a ‘Blue Monday’. L’origen d’aquest dia el troben en una afirmació del psicòleg Cliff Arnall l’any 2005, en el marc d’una campanya de màrqueting d’una agència de viatges.
Concretament, la data escollida cada any per a ser el ‘Blue Monday’ segueix una fórmula basada en diversos factors, entre ells el clima, la durada de la llum solar diària o la distància entre les passades festes nadalenques i les pròximes, gairebé a un any vista.
El mateix psicòleg va assumir que aquesta afirmació és més aviat ‘pseudociència’ i altres autors i estudis posteriors han refutat que realment existeixi aquest ‘Blue Monday’, però els mitjans de comunicació i les principals agències de màrqueting del món ja s’han apropiat del terme i l’han convertit en un dia més del calendari promocional.
Cafè o té matcha gratis a 12 cafeteries de Barcelona
Seguint aquesta dinàmica, la cadena de cafeteries ‘Good News’ ha anunciat a les seves xarxes socials que totes les persones que aquest dilluns, 20 de gener, entrin somrient als seus locals, s’emportaran un cafè o un té matcha de forma completament gratuïta, en un “intent” de millorar el considerat dia més trist de l’any.
Aquesta cafeteria, que compta amb locals a ciutats com París, Madrid i Amsterdam, també disposa de 12 locals repartits per la ciutat de Barcelona. De fet, la capital catalana és la ciutat on més locals tenen, després dels 11 de París, els 7 de Madrid i els 3 de la capital holandesa.