La família Viladomat ha volgut aclarir que no estan considerant cap oferta per vendre la seva participació majoritària en Saetde, l’empresa que gestiona els sectors de Pas de la Casa, Grau Roig i Cortals de l'estació d'esquí de Grandvalira.
En un comunicat, han desmentit les informacions aparegudes a la premsa, destacant que Saetde continua desenvolupant el seu pla estratègic a llarg termini, amb especial atenció a la sostenibilitat i consolidació del turisme de neu al país.
Així i tot, la família ha reconegut que, en el passat mes de juliol, el consell d'administració de Saetde va autoritzar una valoració financera de la societat arran de la sol·licitud d’un accionista minoritari que volia vendre la seva participació. Aquesta valoració va ser realitzada per Deloitte i va incloure una anàlisi de la major part del capital, tot i que el comunicat destaca que no hi ha cap canvi en la propietat ni en la decisió de vendre.
Per la seva banda, el comú d'Encamp ha respost amb prudència davant les especulacions sobre un possible canvi d’accionariat a Saetde. Segons fonts del consistori, no s’ha informat el Consell d’Administració de cap variació en la participació accionarial. El comú ha subratllat que vetllarà per garantir l’estabilitat del projecte i els interessos de la parròquia i els treballadors de l’estació, recordant que el pacte de socis vigent estipula que qualsevol transacció superior al 25% de les accions ha de ser prèviament notificada al comú, que té l’autoritat per verificar la solvència del nou inversor. Així mateix, qualsevol canvi en l'accionariat està subjecte a l'autorització del consell d’administració de Saetde.
La notícia de la possible venda de la participació de la família Viladomat ha provocat un gran interès al sector turístic i empresarial andorrà. Aquest possible canvi de mans arriba poc després de la renovació de la concessió de Saetde amb el comú d’Encamp, que es va formalitzar l’any passat i que inclou un pla d’inversions de 100 milions d’euros per millorar infraestructures i fomentar la sostenibilitat energètica.