El Cos de Bombers ha confirmat aquest dissabte al migdia la total extinció de l’incendi que va començar el passat dimecres a la tarda a les instal·lacions de l’antiga fàbrica d’Aigües d’Arinsal. Des del moment inicial del foc, la zona ha estat subjecta a un estricte control per part dels serveis d’emergència, amb una presència constant tant dels bombers com de la Policia.
Durant els dies en què s’ha desenvolupat aquesta emergència, s’han mobilitzat fins a una quarantena d’efectius, distribuïts en 10 dotacions simultànies en els moments més crítics. Tot i que ja es va aconseguir controlar el foc durant la jornada de dijous, no ha estat fins avui dissabte que s’ha pogut declarar oficialment extingit, tenint en compte que les condicions meteorològiques adverses —especialment el vent— i la presència de runes acumulades ocasionaven revifades puntuals.
Danys materials i mesures preventives
Davant la gravetat potencial del sinistre, el cap de Govern, Xavier Espot, va visitar personalment el lloc afectat dijous passat per supervisar els treballs d’extinció. En aquella ocasió, va destacar que malgrat la intensitat del foc i les dificultats generades pel vent, només s’han produït danys materials. A més, es va evitar amb èxit que les flames arribessin als edificis adjacents o es propaguessin a la massa forestal pròxima.
A partir de dijous al vespre es va reobrir completament la carretera CG-5 a l'altura de l’àrea afectada, un cop assegurada íntegrament la zona per garantir tant la seguretat ciutadana com facilitar l’accés als vehicles autoritzats.
Investigació sobre les causes del sinistre
Amb l’extinció formalitzada aquest dissabte, ja s’ha posat en marxa una investigació exhaustiva per determinar els orígens precisos del foc que ha impactat severament sobre les estructures històriques de l’antiga fàbrica. Aquesta tasca compta amb la col·laboració activa dels membres especialitzats en sinistres del Cos de Bombers, així com amb agents de la Policia Judicial i tècnics adscrits al Departament de Seguretat Industrial.
