Dimecres, 22 de gener de 2025
És notícia

El parc solar de FEDA a Grau Roig funciona al 100% de la seva capacitat

Avatar photo

La instal·lació contribueix a reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle en generar energia a partir de fonts renovables

El parc solar de Grau Roig torna a funcionar al 100%. Després que se substituïssin els inversors de la instal·lació, que havien donat problemes tècnics durant el període de proves posterior a la  posada en marxa, es va limitar la capacitat del parc per analitzar el funcionament dels nous  aparells. El resultat ha estat adequat i per això s’ha augmentat la capacitat fins al 100% a mitjans d’abril. 

De fet, de les dades sense incidències es pot concloure que el rendiment de les plaques, amb  una tecnologia de tipus bifacial que permet generar electricitat amb els dos costats, és molt  satisfactori. La producció d’aquest tipus de panells amb les condicions actuals supera de més  d’un 10% la producció d’instal·lacions convencionals equivalents. Una xifra que augmenta fins  al 20% en el cas que hi hagi neu a terra, perquè reflexa molt més els rajos del sol. 

Inaugurat el desembre del 2022, el parc és precisament una prova pilot de producció d’energia  solar en alta muntanya que avalua el rendiment d’aquests tipus de plaques fotovoltaiques. Les  plaques funcionen a la seva capacitat màxima tant a l’estiu com a l’hivern, tot i que a l’estiu es  produeix més energia gràcies al fet que hi ha més hores de sol. 

Amb més de 2.000 plaques fotovoltaiques, la infraestructura forma part de les iniciatives de  FEDA per incrementar i diversificar la generació d’energia al país. Aquestes qualitats són especialment importants en un context com l’actual alhora que FEDA referma el seu compromís  amb la sostenibilitat i destaca la importància de les energies renovables per a la mitigació del  canvi climàtic. En aquest sentit, el parc solar de Grau Roig és una passa més cap a la transició  energètica, ja que els 1.400 MWh que s’hi produiran cada any permetran deixar d’emetre a  l’atmosfera 180 tones de CO₂.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Jornades de portes obertes i preinscripció al curs 2023-2024 a les llars d’infants

Notícia següent

Torna la Matinal Virtual de la Reempresa: Espai per a la compra i venda de negocis en funcionament

Notícies relacionades