Andorra espera arribar als dotze milions de pernoctacions dels turistes aquesta temporada d'hivern

Govern i Andorra Turisme aposten per la qualitat, l’expansió global i la nova campanya ‘Eleva la teva experiència’

ANA logo
06 de novembre de 2025 a les 21:40h
El Govern i Andorra Turisme presenten la temporada d'hivern amb la perspectiva d'arribar als 12 milions de pernoctacion | FOTO: I.M. (ANA)
El Govern i Andorra Turisme presenten la temporada d'hivern amb la perspectiva d'arribar als 12 milions de pernoctacion | FOTO: I.M. (ANA)

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres; el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku; i la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, han presentat aquest dijous les previsions de la temporada d'hivern. Les expectatives de Govern són optimistes amb un increment de més de 140% de presència de turistes internacionals de més enllà d'Espanya i França, com els Estats Units, Canadà, Regne Unit i el públic llatinoamericà i europeu.

L'objectiu fixat per Andorra Turisme i el Govern és arribar als dotze milions de pernoctacions. “No només mirem els dotze milions, sinó també la part qualitativa. Aquesta adaptació que podem tenir com a Andorra Turisme i com a societat de crear esdeveniments diferents, exclusius, i que realment valgui la pena. Perquè a Andorra no només pots quedar-te un dia o una nit, sinó que pots quedar-te 3 o 4 nits”, ha defensat Budzaku.

Torres ha explicat que les previsions per a la temporada d’hivern 2025-2026 són “positives” i que l’objectiu és mantenir els bons resultats assolits l’any anterior. “Penso que allà on es vol arribar són les mateixes xifres que vam tenir la temporada passada i han demostrat que s’ha revertit els visitants amb nombres de turistes i d’excursionistes”, ha afirmat. “Nosaltres estimem que aquest any superarem els dotze milions de pernoctacions”, ha avançat Torres.

El ministre ha destacat també l’augment “considerable del nombre de turistes, un augment també de la despesa mitjana, un augment dels visitants d’altres nacionalitats que ha sigut molt important”. En aquest sentit, ha apuntat que, més enllà dels mercats de proximitat, “els països de Sud-amèrica, com és Brasil, Colòmbia, Estats Units, aquests són els nostres públics objectius que volem aportar aquí”.

Per la seva banda, el director general d’Andorra Turisme ha subratllat que la temporada d’hivern 2025-2026 té com a objectiu mantenir el creixement sostingut en nombre de turistes i pernoctacions, però sobretot consolidar un model turístic basat en la qualitat. En aquest sentit, ha destacat que “cada vegada la despesa mitjana d’un turista creix, l’oferta és cada vegada millor i l’estada ha de mantenir un cert nivell”.

Budzaku ha recordat que “pràcticament des de l’any passat és la primera vegada que tenim més turistes que excursionistes”, i ha afegit que “creiem que estar amb 9,3 o 9,5 milions és el tema que volem mantenir a aquest nivell i que realment siguin més estades i no tant d’un dia”. També ha remarcat la importància de la diversificació de mercats i la internacionalització de la marca: “fins ara fèiem la part europea, fèiem nou països diferents, fa dos o tres anys que estem molt potenciant altres mercats d’Amèrica Llatina, dels Estats Units i d’Àsia, i això automàticament dona el seu fruit”.

Pel que fa a l’impacte d’aquesta obertura internacional, Budzaku ha explicat que “si mirem només les dades de mercats internacionals hem pujat un 140% en pràcticament deu anys i gairebé arribarem als 600.000 visitants”, una dada que considera “realment important i que ens deixa la possibilitat de fer coses diferents amb altres mercats”.

Malgrat aquesta expansió, el director general ha puntualitzat que Andorra Turisme manté “pràcticament el mateix pressupost, però amb una distribució diferent”. En concret, ha detallat que “estem parlant d’uns 3,9 milions d’euros en total, dels quals 3,3 milions són per comunicació i uns 920.000 euros per a esdeveniments”. Entre aquests, ha destacat “la Copa del Món d’esquí alpí femení i el Campionat del món de freeride”.

Un altre dels punts clau d’aquesta temporada és el canvi en la comunicació de la marca país. Budzaku ha explicat que “el concepte creatiu ha canviat radicalment” i que la nova campanya “‘Eleva la Teva Experiència’ és un punt diferenciador que exigeix també una millora de l’oferta global a Andorra i una comunicació més prèmium”.

En aquest sentit, ha remarcat el paper d’Andorra Selected, que vol atraure un públic més exclusiu. “És una manera diferent d’arribar a un altre tipus de client que necessita una comunicació molt més exclusiva, però no tan massiva”, ha explicat. A més, ha afegit que “és com una estrella Michelin: tu has d’arribar, però després t’has de mantenir o pujar”, remarcant l’exigència de mantenir el nivell qualitatiu dels establiments que formen part de la iniciativa.

Tot i apostar per aquest segment, Budzaku ha volgut deixar clar que “no volem substituir una cosa amb l’altra”. Segons ell, “hem de respectar tota l’oferta d’Andorra, mantenir el negoci tradicional perquè depenen moltes famílies de tot això”, i ha insistit que “no podem sacrificar el que no es queda a dormir; volem que es quedi com a mínim una nit”.

El director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada 1
El director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la temporada 1

 

Pressupostos 2026

“Marca Andorra no és només turística. Hi ha moltíssimes coses més que poden comunicar-se a través de la marca, també amb un punt d’orgull nacional”, ha defensat Budzaku. Pel que fa al futur, ha confirmat que el pressupost del 2026 “serà pràcticament el mateix, amb un augment d’entre el 0,5 i l’1% respecte al 2025”, i ha reiterat que el repte és “ser més precisos amb la comunicació i mantenir l’equilibri entre pressupost i impacte en els diferents mercats”. Es destinarà principalment a reforçar la presència internacional d’Andorra i a millorar la qualitat i la segmentació de la comunicació turística als públics europeus i extracomunitaris, com els Estats Units, Canadà, llatins i arreu d'Europa.

Han apuntat al turista prèmium per atraure el Principat amb una campanya molt enfocada a les experiències. Han anunciat que ben aviat iniciaran la ronda de desplaçaments a ciutats com Barcelona, Madrid, Tolosa i París, on es trobaran amb els mitjans de cada ciutat, per “presentar l'oferta global del país”. S'exposaran els projectes més destacats, com la col·laboració amb National Geographic; la marca Shop In Andorra; o el segell destinat al turisme prèmium, Andorra Selected.

 

Marca Andorra

Andorra Turisme fa un pas més en la seva estratègia de projecció exterior amb una bateria d’accions internacionals que tenen com a objectiu potenciar la marca Andorra i “consolidar-la com a destinació turística de qualitat i tot l’any”. Entre les accions previstes hi ha la participació d’Andorra en cites destacades com el World Travel Market de Londres —una de les fires turístiques més importants del món del 4 al 6 de novembre—, la Fitur i Connections Luxury a Madrid —del 21 al 25 de gener i del 12 al 15 d'abril del 2026, respectivament—, a l’IFTM de París i l'ILTM a Cannes de l'1 al 5 de desembre, on el país vol posicionar-se com a referent del turisme de muntanya i d’hivern d’alt nivell.

També es preveu la presència a Àustria, a la fira International Ski Travel, enfocada en el públic especialitzat del sector de la neu.

“L’objectiu és estirar la marca d’Andorra, anar un pas més enllà en tota la comunicació de turisme de qualitat i fer visible la nostra oferta en mercats on encara tenim molt potencial de creixement”, ha expressat la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra.

L'espot publicitari d'enguany amb 'Elevat' com a eslògan
L'espot publicitari d'enguany amb 'Elevat' com a eslògan

 

Connexions amb nous mercats

L’expansió també arriba a l’altra banda de l’Atlàntic, amb accions concretes a Amèrica Llatina i Amèrica del Nord. Al Brasil, Andorra ha participat a l’Exposki i estarà present a l'ILTM de São Paulo. A Colòmbia, la marca està present a fires com Anato de Bogotá o l'Expoaviatur a Barú, mentre que a Paraguai s’ha fet una acció recent amb Boarding Pass Group a l’Asunció.

Aquest conjunt de fires i acords comercials, segons Andorra Turisme, permet una projecció a més de 100 països i una visibilitat que seria “difícil d’aconseguir per altres vies”, sobretot amb el format prèmium de l'ens. “Andorra Selected ens ajuda a transmetre la part més prèmium del país, aquella que combina naturalesa, exclusivitat i experiències úniques. És una manera de parlar d’Andorra amb un llenguatge aspiracional que connecta molt bé amb els nous públics”, ha detallat Pedra.

“En general, tenim un interès molt important amb el públic de totes les Amèriques i després a Àsia és més complex”, ha reconegut Budzaku, qüestionat pels mitjans.“En aquest sentit, no és un mercat prioritari [el xinès] per nosaltres, però estem fent accions amb la Xina. No podem oblidar un país d'1.400.000 milions de persones que viatgen i cada vegada viatjaran molt”, ha destacat, tot afegint que“el futur també ens enfoquem a la Xina”.

Sobre l'autor
ANA logo
ANA
Veure biografia
El més llegit