Trenta manifestants bloquegen l'accés a l'AP-7 i C-42 a l'Aldea per reclamar millores en el servei ferroviari de les Terres de l'Ebre

La plataforma Trens i Transports Dignes denuncia que el nou pla ferroviari no contempla trens semidirectes ni augment de freqüències entre les Terres de l'Ebre i Barcelona

20 de desembre de 2025 a les 18:07h

Al voltant de trenta persones han protagonitzat una acció simbòlica tallant durant mitja hora la rotonda d'accés a l'autopista AP-7 i la carretera C-42, situada a l'Aldea, per expressar el seu malestar davant la nova planificació del servei ferroviari. Aquesta protesta ha estat convocada per la plataforma Trens i Transports Dignes de les Terres de l'Ebre i Priorat, que ha criticat durament que el pla no inclou cap millora en relació als trens semidirectes cap a Barcelona ni un augment en les freqüències actuals.

Reivindicacions clares durant la protesta

Els manifestants han desplegat consignes com "Les Terres de l'Ebre també som de primera" o "Volem trens dignes", evidenciant així el descontentament amb la gestió del transport públic. La portaveu de la plataforma, Cinta Galiana, ha assenyalat que "les Terres de l'Ebre cada cop estan més abandonades en transport ferroviari", subratllant aquesta sensació d'oblit.

Dins del conjunt de demandes, es destaca la petició d'afegir una freqüència addicional al tren Avant, així com modificar-ne els horaris perquè aquest sortís més aviat. També lamenten que després de les obres realitzades al túnel de Roda de Berà no s'han recuperat els serveis dels trens semidirectes a Barcelona, fet que deixa sense connexió ràpida aquesta zona amb la capital tarragonina.

Més reivindicacions per una mobilitat coherent

A més, Trens Dignes reclama urgentment la redacció del pla director de mobilitat per a les Terres de l'Ebre i la creació d'una autoritat territorial específica. Segons expliquen, aquestes mesures facilitarien una simplificació dels sistemes tarifaris i possibilitarien una planificació realista i eficaç del transport públic.

Aposta pel transport públic capil·lar i estació intermodal

L'entitat també ha instat les administracions a reforçar el transport públic per carretera amb especial atenció als nuclis rurals: "Demanem que les subvencions que atorga la Generalitat als serveis d'autobusos s'incrementin dirigint-se cap a la capil·laritat territorial, és a dir, als nostres pobles interiors", ha remarcat Galiana. Paral·lelament, reclamen més inversions perquè el servei ferroviari sigui "directe, ràpid i fiable".

Un altre punt destacat és la proposta d'implantar una estació intermodal a l'Aldea. En paraules de Galiana: "L'estació de trens hauria d'esdevenir el centre neuràlgic on conflueixin trens, autobusos i vehicles particulars per garantir una millor connectivitat arreu de les Terres de l'Ebre." Tot i reconèixer que caldria dignificar l’actual marquesina ubicada a l’intercanviador existent, insistixen en aquesta aposta estratègica com un pas necessari.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit