Protecció Civil ha desactivat l'alerta del pla Infocat que va començar diumenge 27 de juliol, però ha mantingut actiu el nivell 3 del Pla Alfa per perill molt alt d'incendi forestal al Baix Ebre, el Priorat, la Ribera d'Ebre, la Terra Alta, l'Alt Empordà i el Segrià. La situació d'alerta ha estat motivada pel perill extrem de focs forestals i per un episodi de tramuntana i mestral amb marinades canviants. S'ha restringit l'accés a la Serra de Cardó-Boix, les Muntanyes de Tivissa-Vandellós, el Cap de Creus i la Serra de l'Albera. Els Agents Rurals han fet 622 actuacions. D'aquestes, 180 han estat relacionades amb tasques de prevenció i 133 amb el tancament d'accessos. A més, han interposat 34 denúncies vinculades a incendis.
L'episodi ha suposat la primera activació del nivell 4 del Pla Alfa per part dels Agents Rurals. Ha durat tres dies, es va iniciar el diumenge 27 de juliol amb l'activació del nivell 4 a 25 municipis de quatre comarques: Baix Camp, Baix Ebre, Priorat i Ribera d’Ebre. I es va ampliar els dies 28 i 29 fins a arribar a 44 municipis de cinc comarques i va suposar l’activació del nivell 4 de perill extrem d’incendi forestal a l’Alt Empordà.
Tot i la millora de les condicions meteorològiques, els Agents Rurals han fet una crida a la prudència en les activitats al medi natural per prevenir possibles incendis. En aquest sentit, han avisat que s’ha activat el nivell 3 del Pla Alfa a 39 municipis del Baix Ebre, el Priorat, la Ribera d'Ebre, la Terra Alta, l'Alt Empordà i el Segrià.
D’altra banda, els Bombers han donat per finalitzat el reforç M1 que estava activat des de divendres i que consistia en l’increment d’Unitats Bàsiques d’Intervenció addicionals, el desplaçament de dos helicòpters bombarders, el reforç de Tècnics Especialistes Operadors de Control a les Sales de Control, i l’obertura de tots els parcs de Bombers Voluntaris a les zones de més risc.
Pel que fa a l'incendi forestal de Fulleda (Garrigues), els Bombers han recordat que es troba estabilitzat. Un total de 24 vehicles segueixen treballant a la zona. El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha confirmat que no ha atès cap persona a causa d'aquest foc.