Mor el conductor d'una furgoneta en un xoc frontal amb un turisme a la C-12, a Tortosa

L'accident ha obligat a tallar completament la carretera durant més d'una hora i el conductor del cotxe ha resultat ferit menys greu

12 de juliol de 2026 a les 11:49h

El conductor d'una furgoneta ha mort aquest diumenge al matí en un greu accident de trànsit a la C-12, al terme municipal de Tortosa, després de xocar frontalment amb un turisme. El conductor del cotxe ha resultat ferit menys greu i ha estat traslladat a l'hospital. Amb aquesta nova víctima, ja són 76 les persones que han perdut la vida aquest any a les carreteres catalanes.

Xoc frontal entre Aldover i Tortosa

Segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT), l'avís del sinistre s'ha rebut a les 08.33 hores al punt quilomètric 21,6 de la C-12, entre Aldover i Tortosa.

Per causes que encara s'estan investigant, una furgoneta i un turisme han col·lidit frontalment. L'impacte ha estat molt violent i el conductor de la furgoneta ha mort a conseqüència de les greus ferides sofertes.

El conductor del turisme ha resultat ferit de caràcter menys greu i ha estat evacuat pel Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa.

Important desplegament dels serveis d'emergència

Fins al lloc de l'accident s'hi han desplaçat cinc patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotacions dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), així com l'equip de suport psicològic per atendre els familiars i afectats.

Els Mossos d'Esquadra han obert una investigació per determinar les causes exactes que han provocat el xoc frontal.

La C-12, tallada durant més d'una hora

A causa de l'accident, la C-12 ha quedat completament tallada a la circulació entre Aldover i Tortosa. El trànsit s'ha desviat per itineraris alternatius mentre els equips d'emergència treballaven en l'atenció als ferits, la retirada dels vehicles i la neteja de la calçada.

La via s'ha pogut reobrir cap a tres quarts de deu del matí, un cop finalitzades les tasques d'emergència.

Ja són 76 les víctimes mortals aquest any

Amb aquesta víctima mortal, el balanç de sinistralitat a la xarxa viària interurbana de Catalunya s'eleva a 76 persones mortes des de principi d'any, segons les dades del Servei Català de Trànsit.