El temporal de pluges que afecta especialment les comarques de les Terres de l'Ebre, principalment el Baix Ebre i el Montsià, està provocant afectacions importants en la mobilitat amb diverses carreteres tallades. Segons fonts de Trànsit, a les 9:00 h del matí d'aquest dilluns, 29 de setembre, hi ha cinc carreteres completament tallades al territori:
- La C-12 està tallada entre Amposta i Tortosa.
- La TP-3311 està tallada entre la Sénia i Santa Bàrbara.
- La TV-3314 està tallada entre Godall i Ulldecona.
- L'N-340 està tallada entre la Ràpita i Alcanar.
- La TV-3408 està tallada entre Amposta i la Ràpita.
Les precipitacions continuen afectant intensament la zona, després de reactivar-se a primera hora del matí, amb una línia de tempestes que està descarregant entre el Baix Ebre i el Montsià, però que s'endinsa també fins a la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i també al Priorat.
En aquest sentit, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat un avís roig de temps violent al Montsià i un avís taronja al Baix Ebre per tempestes que poden venir acompanyades de pedra superior als 2 centímetres de diàmetre, ratxes de vent superiors als 25 m/s i la possibilitat de produir-se esclafits, tornados o mànegues.
A més, el Meteocat manté avisos activats per intensitat de pluja superior als 20 l/m² en mitja hora a les quatre comarques de l'Ebre i el Baix Camp. En el cas del Montsià i el Baix Ebre, l'avís és taronja. I també manté avisos taronges activats per acumulació de pluja de fins a 200 l/m² en 24 hores al Montsià i el Baix Ebre; i groc a la Terra Alta.
Cal destacar que a la localitat d'Amposta ja s'ha assolit aquest registre, amb 246 l/m² des de l'inici de l'episodi el diumenge a la tarda. Altres quantitats destacables de l'episodi de pluges són els gairebé 170 l/m² de Mas de Barberans, els 155,9 l/m² dels Alfacs o els 155,9 l/m² del Parc Nacional dels Ports (PN). Pel que fa a intensitat de pluja, s'ha arribat als 52,4 l/m² en només mitja hora a Amposta i 27,6 a l'Aldea.
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha informat que estan monitorant la situació i ha alertat de la possible crescuda dels barrancs de Pixadors, Vinaixarop i Robaborba al Baix Ebre a causa de les pluges continuades de les últimes hores.
A més, Protecció Civil de la Generalitat manté activat el pla INUNCAT i Educació ha suspès les classes al Baix Ebre i el Montsià a causa de la previsió que les pluges torrencials puguin allargar-se fins al migdia.