El passat 23 de setembre, durant la realització d’un Punt de Verificació Fiscal a l’Àrea de Servei “Baix Ebre” de l’AP7, la Patrulla Fiscal (PAFIF) de la Guàrdia Civil de L’Ametlla juntament amb la patrulla territorial de Tortosa, van interceptar una furgoneta amb una gran quantitat de cablejat de coure, tallat i desproveït del cobriment aïllant.
El vehicle estava ocupat per tres homes, que una vegada identificats, van ser interrogats sobre la mercaderia. Aquests, no van aconseguir donar una explicació lògica sobre l’origen del coure, així com tampoc van aportar cap document que emparés la seva adquisició ni la seva procedència legal, per la qual cosa els agents actuants van realitzar perquisicions pertinents per a esbrinar-ne l’origen.
De les gestions realitzades es va poder constatar, entre d’altres, que una part del coure intervingut, sobre 500 kg, havia estat sostret d’una pedrera de la localitat d’Ulldecona, fet esdevingut entre el 17 i el 20 de setembre, causant danys valorats en 8.200 euros.
Per aquest fet la Guàrdia Civil va procedir a la detenció dels tres ocupants de vehicle, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força en les coses. Els acusats van ser entregats i posats a disposició de l’Autoritat Judicial del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia d’Amposta.
La Guàrdia Civil de la PAFIF de L’Ametlla continua amb la recerca, a fi de poder identificar l’origen de la resta del coure intervingut.