Dimecres, 11 de desembre de 2024
És notícia

Els petits comerços de Vic i Manresa: “El Black Friday no es pot sostenir”

Avatar photo
Els petits botiguers lamenten que aquest Black Friday els “enfonsarà” i consideren que estan en un “període d’extinció”
black-friday-vic-manresa

Malgrat que se celebra aquest divendres, ja fa dies que molts comerços tenen cartells anunciant descomptes del Black Friday als aparadors. Molts petits comerços de Vic i Manresa ho han fet a contracor i criticant un model que asseguren que els va en contra. “No m’agrada gens i no em sembla bé, però com que molta gent ens ho demana fem descomptes en algun producte puntual“, assegura Maria Dolors Sixto, propietària de Puigbertran Regals de Manresa. A pocs metres del seu comerç s’hi troba Perfums Regina, que enguany no hi ha participat: “És enganyar-nos a nosaltres mateixos”. A Vic, l’entitat Vic Comerç calcula que, dels 300 socis que tenen, un centenar farà algun tipus de descompte, i creuen que molts s’hi veuen “arrossegats”.

Un petit cartell enganxat a l’embalatge d’un robot de cuina que es troba a l’aparador de la botiga Puigbertran Regals indica al client que hi trobarà un descompte del Black Friday. De fet, la seva propietària, Maria Dolors Sixto, ha rebaixat només dos productes de tota la botiga, un gest “simbòlic” perquè no li diguin que no ha participat a la campanya. “Sincerament a mi no m’agrada gens i, com a petit botiguer, això no es pot sostenir”, lamenta en declaracions a l’ACN. Tanmateix, assegura que els clients li demanen i, per això, ha fet aquests descomptes “puntuals”.

El seu comerç té 140 anys d’història i està ubicat en ple nucli antic de Manresa. La Maria Dolors és la quarta generació de la família que regenta la botiga i serà l’última, ja que quan es jubili ningú la succeirà. Això, assegura, està passant a molts petits comerços del nucli antic de la capital del Bages. Considera que campanyes com la del Black Friday contribueixen a “enfonsar” el petit comerç, que ja està molt tocat. “Estem en un període d’extinció“, lamenta aquesta botiguera.

De la mateixa opinió és Rosa Puigdellívol, que fa quaranta anys que està al capdavant de la botiga Perfums Regina, també al centre de Manresa. Explica que en alguna ocasió ha participat al Black Friday, però enguany no ha volgut fer-ho perquè assegura que té els marges molt ajustats. “Al llarg de tot l’any ja poso el preu el màxim ajustat possible i, per tant, ara no puc fer cap altre descompte“, assegura. Creu que campanyes comercials com aquestes van en contra del petit comerç i lamenta que “d’aquí a quatre dies ja no en quedarà cap perquè entre tots ens l’estem carregant”.

Des de la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC) creuen que el Black Friday és una “oportunitat” per a molts comerços, però són conscients que el petit comerç “juga amb desavantatge”. Així ho explica el gerent de l’entitat, Ausiàs Font, que diu que el petit comerç “no pot jugar a la cursa dels preus com ho fan els grans per tema de volum i, per això, els descomptes no sempre és la seva millor opció”. En aquest sentit, és conscient que molts d’ells s’acaben sumant a campanyes com aquesta perquè s’hi veuen “abocats“.

A Vic els petits comerciants també creuen que el Black Friday és una campanya més enfocada a les multinacionals o grans marques. La Maite Soldevila és propietària d’una botiga de roba de dona i, malgrat no estar-hi d’acord, s’ha vist empesa a participar-hi. “Necessites fer alguna coseta perquè tothom t’ho reclama, però no ens dona beneficis“, lamenta. Explica que els descomptes els fa en peces seleccionades i no a tota la botiga: “És impossible fer-ho amb tot perquè s’han de pagar les factures”.

Dels 300 socis que té l’entitat Vic Comerç, calculen que un centenar ofereix durant aquesta setmana algun tipus de descompte, que sol anar entre el 20% i el 40%. La presidenta de l’entitat, Núria Simon, creu que per a molts comerços -sobretot el de roba, calçat, complements i òptiques- el Black Friday és “una campanya bona i forta” i creu que és una avantsala de les compres de Nadal. És conscient, però, que el petit comerç es veu “arrossegat” a participar-hi, també perquè el client ho demana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arriba l’hivern: El Meteocat adverteix d’un descens de les temperatures i una nova inestabilitat

Notícia següent
L'edifici d'Andbank

Myandbank arriba als 2 anys amb 20.000 clients i un volum de 175 milions

Notícies relacionades