El Departament de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, amb la col·laboració de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, proposa diverses activitats formatives per a l’acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i el creixement d’empreses.
La primera formació que es durà a terme serà 5 claus per fer una bona estratègia de vendes. Els objectius de la sessió seran tenir les bases d’una bona planificació comercial, tenir la visió estratègica i analítica del negoci i assentar unes bones bases d’activitat comercial des de l’inici d’un negoci.
En el decurs de la sessió es treballarà que és la planificació comercial, quins recursos tinc, quins són els meus objectius, el nostre model de negoci és B2B, B2C, B2B2C o P2P, qui és el meu públic objectiu i la millor manera de segmentar-lo, què són els KPIs a escala comercial i quins necessito saber, què és un CRM, quina és la manera més eficient i rendible d’arribar als meus clients, i finalment, com organitzo la gestió comercial de la meva empresa en el dia a dia?
El taller està adreçat principalment a persones emprenedores, autònoms i empreses que tinguin un projecte o negoci i vulguin millorar la seva planificació comercial i la seva estratègia de vendes.
La formació anirà a càrrec de Mònica Mendoza, Llicenciada en Psicologia i professora diferents universitats en l’àmbit del màrqueting i les vendes, conferenciant i formadora a diversos Ajuntaments i associacions empresarials.
L’activitat tindrà una durada de 5 hores i es realitzarà el dia 21 d’abril de 9 a 14 h en format virtual a través de la plataforma Zoom.
La segona activitat serà Com posar preus als meus productes o serveis. La sessió donarà a conèixer eines per fixar els preus i veure com aquesta decisió afecta la viabilitat de la idea de negoci, conèixer la diferència entre preu i valor així com diferents sistemes per determinar el preu de vendre i entendre les fórmules per fixar els preus i saber calcular el marge brut comercial.
En el decurs de la sessió es treballarà el significat del preu, la importància del valor per sobre del preu, els 8 passos per fixar el preu, què hem de saber per fixar els preus dels productes, què és el marge comercial brut i com es calcula, diferents fórmules per fixar els preus, com afecta el preu a la viabilitat de la meva idea, i finalment, la gestió del negoci en funció dels marges per seccions o productes.
La formació s’adreça principalment a persones emprenedores que tinguin un projecte o una idea empresarial, o petites empreses que comencin la seva activitat.
La sessió serà impartida per Eulàlia Balañà de l’empresa EBCCE. És Llicenciada en Ciències econòmiques i empresarials i compta amb més de 20 anys d’experiència en la creació i consolidació d’empreses i especialitzada en la gestió empresarial, l’àrea comercial, estudis de mercat i màrqueting.
La formació tindrà una durada de 4,5 hores i es realitzarà el dia 10 de maig de 9 a 13:30 h de manera presencial a les instal·lacions d’IG-Nova Empresa (Av. Mestre Muntaner, 86).
La tercera activitat, Autònom/a, aprèn fàcilment a controlar el teu negoci, permetrà aprendre de manera pràctica el necessari per controlar el negoci, és a dir, entendre el Compte de Resultats i fer un bon pressupost de tresoreria.
En el decurs de la formació s’aprendrà a interpretar el Compte de Resultats, analitzar per què no guanyes més diners calculant marges, fer un bon seguiment i comparar-ho amb l’any anterior per tenir més informació del que està passant, fer un bon pressupost de Tresoreria per saber quan et quedaràs en números vermells i, finalment, saber fer un pressupost de vendes i de compres.
L’activitat està adreçada principalment a empreses que vulguin controlar les finances del seu negoci, entendre el seu gestor i saber com arribar a final de mes.
La sessió anirà a càrrec d’Elisa Martínez, Diplomada en Ciències Empresarials, Postgrau en Màrqueting digital i creació de funnels de vendes i formadora a la UAB, la Cambra de Comerç, la Diputació de Barcelona, Ajuntaments i en empreses com Grup Seat/Volkswagen, Bimbo, Novartis, Editorial Edebé, LaSalle, etc.
La sessió tindrà lloc els dies 16 i 23 de maig 9:30 a 13:30 h i es realitzarà de manera presencial a les instal·lacions d’IG-Nova Tecnoespai (Av. Barcelona, 105).
La quarta activitat, Coneix quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre la teva marca personal o el teu negoci, permetrà obtenir una visió general de què una persona emprenedora o negoci hauria de tenir present per la seva presència a Internet i proporcionar eines perquè els participants puguin establir-se unes prioritats i un camí a seguir.
En la primera sessió de la formació es treballarà la importància de la marca personal en persones emprenedores i empreses, com transformar la nostra marca personal al món digital, l’ús del mapa mental com a eina per fluir davant la pantalla i preparar els continguts d’una web, aparèixer a Google Maps amb Google My Business, la importància d’incloure un blog a el nostre web per al posicionament de la mateixa i com triar continguts d’alta rellevància per aparèixer en les millors posicions a les cerques de la web.
En la segona sessió es treballarà com reforçar la marca personal i SEO a través de Youtube, WhatsApp Business com l’eina essencial per comandes i contactes amb clients, el registre de noms de domini per a la web i correu, com escollir el hosting per una web perquè funcioni adequadament, sistemes tecnològics per crear una web, com es modifiquen els continguts en una web amb CMS, l’estat actual de les xarxes socials al món i al nostre país i, finalment, es donarà una visió de les xarxes més importants: Facebook, Youtube, Instagram, Linkedin, Twitter i Pinterest.
L’activitat està adreçada principalment a persones emprenedores que estiguin desenvolupant el seu projecte.
La formació serà impartida per Emili Rodríguez, expert en l’àmbit de les noves tecnologies, Coaching i xarxes socials. Consultor i formador en empreses i entitats com Cecot, UPC, Foment Formació i al Departament d’Educació (Àrea TIC) de la Generalitat de Catalunya, entre d’altres.
La formació tindrà lloc els dies 5 i 12 de juny de 9:30 a 13:30 h i es realitzarà de manera presencial a les instal·lacions d’IG-Nova Tecnoespai (Av. Barcelona, 105).
Tots els tallers de formació són gratuïts i les places limitades. Podeu consultar el programa complet dels cursos i formalitzar les vostres inscripcions a través de l’enllaç web https://www.ignovaigualada.com/aula. Per a més informació, podeu contactar amb IG-Nova Tecnoespai al 93 806 65 55.