El Grup Boix ha estrenat oficialment la seva nova planta de fusta contralaminada (CLT) a Puig-reig, una infraestructura que suposa un abans i un després per al sector de la fusta constructiva a Catalunya. El projecte, que ha comportat una inversió de 40 milions d’euros, consolida l’empresa com a referent tecnològic després de més de mig segle d’activitat.
La instal·lació, amb 13.000 m² de superfície, incorpora processos completament digitalitzats i maquinària d’última generació, fet que la companyia qualifica d'un “salt tecnològic sense precedents” al país. Amb aquesta ampliació, el grup assoleix una capacitat de producció conjunta de 250.000 tones anuals i manté una plantilla de 120 empleats entre les dues plantes que opera al Berguedà.
Un dels punts destacats del projecte és la nova caldera de biomassa de 5 MW, equipada amb un electrofiltre que permet reduir les emissions a la meitat, reforçant l’aposta per un model industrial més sostenible.
Des de Puig-reig, el grup produeix cada any 185.000 tones de fusta en roll i 85.000 m³ de fusta serrada, sempre sota les certificacions PEFC i CatForest, que acrediten la gestió forestal responsable i la traçabilitat del material.
Amb l’entrada en funcionament de la nova planta, Grup Boix es posiciona al capdavant de la transformació digital i ambiental d’un sector clau per a l’arquitectura sostenible i l’edificació en fusta a Catalunya.
Vaga en una empresa del Bages pel tancament de la planta
La notícia suposa una bona notícia per a la Catalunya Central després que els treballadors de la planta de Marelli a Santpedor (Bages) hagin iniciat una vaga indefinida per evitar el seu tancament. Si es confirma que l'empresa tancarà les seves instal·lacions, 52 persones quedarien sense feina a la comarca.
Segons van informar els sindicats, la vaga va començar 17 de novembre davant de la seu del Departament d'Empresa i Treball per mostrar el seu rebuig a la decisió de tancar la planta. Segons CCOO, aquest tancament no respon a causes objectives, sinó a “polítiques estratègiques de la multinacional”. Des del sindicat exigeixen retirar l'ERO i negociar una alternativa industrial per mantenir l'activitat i reduir el nombre d'acomiadaments previstos.