Dos operaris van resultar greument ferits aquest dimarts a la tarda mentre treballaven a la planta de tractament de mineral d’ICL Iberia, a Súria, al Bages. Segons han informat diversos mitjans, entre ells Regió 7, l’incident va tenir lloc cap a tres quarts de cinc de la tarda, moment en què el servei d’emergències 112 va rebre l’avís.
Els treballadors haurien sofert cremades en entrar en contacte amb aigua a elevada temperatura, en unes circumstàncies que encara s’estan investigant, però que apunten a un accident laboral. Un dels homes va ser evacuat en helicòpter medicalitzat del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) fins a l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona a causa de la gravetat de les lesions. El segon treballador, amb ferides de menor consideració, va ser traslladat en ambulància a l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa.
Al lloc dels fets s’hi van desplaçar diverses patrulles dels Mossos d’Esquadra, la Policia Local de Súria, unitats del SEM i l’helicòpter medicalitzat. L’activitat a la planta es va veure parcialment interrompuda durant l’actuació dels serveis d’emergència, cosa que també va afectar el funcionament habitual de càrregues, descàrregues i circulació de personal.