Cau un grup organitzat acusat de 18 robatoris en domicilis d’Osona

Els Mossos detenen cinc homes que haurien actuat sobretot a Manlleu i acumulen 66 antecedents policials

18 de maig de 2026 a les 15:26h

Els Mossos d’Esquadra han detingut cinc homes d’entre 22 i 36 anys com a presumptes autors de 18 robatoris amb força en domicilis a la comarca d’Osona, principalment a Manlleu. Les detencions es van fer entre els dies 13 i 14 de maig, en el marc d’una investigació oberta arran d’una sèrie d’assalts comesos entre el novembre del 2025 i el maig del 2026.

Segons la policia, els arrestats formarien part d’un grup organitzat especialitzat en robatoris en habitatges. Els investigadors van detectar un mateix modus operandi: actuaven de manera coordinada, entraven als domicilis sobretot en horari nocturn i aprofitaven l’absència dels propietaris per sostreure joies, diners en efectiu, aparells electrònics, eines i bicicletes.

Un membre clau en la venda dels objectes robats

Els Mossos apunten que un dels detinguts tenia un paper destacat tant en l’organització dels robatoris com en la distribució i venda dels objectes sostrets, especialment les joies. Segons la investigació, el material robat es comercialitzava en establiments de compravenda o a través de terceres persones, sovint de manera fragmentada per dificultar-ne el rastreig policial.

El detonant de les detencions va ser un robatori amb força comès la matinada del 13 de maig en un domicili de Manlleu, d’on els autors es van endur bicicletes i altres objectes. Gràcies a la col·laboració ciutadana, els Mossos i la Policia Local de Manlleu van poder localitzar i detenir poc després els presumptes autors mentre circulaven amb les bicicletes sostretes.

Escorcoll en un local de Manlleu

Arran d’aquestes primeres detencions, la policia va practicar noves actuacions vinculades a la investigació. L’endemà, els agents van fer una entrada i escorcoll en un local de Manlleu que els investigats utilitzaven com a domicili i magatzem. Durant l’operatiu, es van localitzar diversos objectes presumptament robats i altres indicis relacionats amb els fets investigats.

Els cinc detinguts estan relacionats amb 18 robatoris amb força en interior de domicili, alguns en grau de temptativa: 16 a Manlleu i 2 a Roda de Ter. Segons els Mossos, el grup actuava sobretot a la zona nord d’Osona i tenia una especial incidència a Manlleu, municipi que coneixien bé, així com els hàbits de les víctimes.

La investigació continua oberta i la policia no descarta noves detencions ni que els arrestats puguin estar relacionats amb altres fets delictius similars. Entre tots cinc acumulen 66 antecedents policials i ja han passat a disposició judicial.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit