Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

En marxa les tasques de remodelació de la plaça de l’Església d’Alcarràs

Avatar photo
Es tracta de la primera de les actuacions que van relacionades amb una mateixa línia de subvenció que té com a objectiu la pacificació de carrers.

Les tasques de remodelació i reforma de la plaça de l’Església d’Alcarràs han començat aquesta setmana. Aquesta reforma és la primera de les actuacions que es faran en relació amb la subvenció concedida pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya que persegueix l’objectiu de transformar espais urbans perquè puguin ser per al gaudi de la ciutadania i la seva pacificació.

La plaça quedarà tota amb el mateix nivell (que actualment hi havia entre la vorera i la calçada), s’apostarà per un espai diàfan per permetre la realització d’actes com el pregó. El pendent es modificarà, però continuarà existint, ja que s’ha volgut prioritzar que la plaça no quedés en dues altures diferents i, també, no complicar l’accés als edificis de la plaça.

En aquest sentit, l’alcalde d’Alcarràs, Gerard Companys ha comentat que “es tracta d’un seguit d’actuacions que les hem pogut fer gràcies a la línia de subvenció, la qual no podíem deixar escapar”. A més, ha afegit que “gràcies a aquesta actuació, en el cas de la plaça de l’Església concretament, s’aconseguirà donar-li un canvi d’imatge i dotar-la de més protagonisme i sigui més acollidora”.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde, Jordi Castany, ha explicat que “altres actuacions que vindran pròximament seran en relació amb la plaça Quelet, la plaça del Triangle i el carrer Doctor Castells”. Castany ha afegit que “els criteris que es contemplaven per tal de rebre la subvenció eren que els espais continguessin espais d’aparcament i es transformessin en espais per la ciutadania”.

El regidor d’urbanisme, Agustí Camarasa ha argumentat que “en aquest cas es fa aquesta actuació relacionada amb aquestes places, perquè són les actuacions que podien entrar a la subvenció segons els criteris marcats, no obstant això, altres actuacions de millora dels carrers es continuaran duent a terme amb l’equip de la brigada d’obres o a través d’altres subvencions”.

Amb aquestes obres, el consistori pretén avançar cap a un model de poble més amable, segur i pensat per a les persones, on els espais públics guanyin centralitat en la vida quotidiana dels veïns i veïnes.

La subvenció s’ha concedit per un import de 300.000 € i, la primera de les obres, s’ha licitat per un import de 176.253,40 € IVA inclòs i l’empresa a la qual s’ha adjudicat és Natur Grup Immoshop S.L. L’actuació està prevista que s’acabi al mes d’agost, just abans de la Festa Major d’Estiu. L’Ajuntament d’Alcarràs agraeix la comprensió i la col·laboració de la ciutadania durant el desenvolupament de les obres.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Rodalies

Renfe acomiada un dels treballadors que va sabotejar el servei de Rodalies

Notícia següent
Guàrdia Civil

Una dona mata l’exparella atropellant-la amb un cotxe

Notícies relacionades