Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

1.800 alumnes desfilaran demà per l’avinguda Santa Coloma d’Andorra la Vella

Avatar photo
La rua interescola començarà a les 10.15 hores i recorrerà les avingudes Santa Coloma i d’Enclar

La festa de Carnaval 2024 és a tocar i la parròquia es prepara per a uns dies intensos d’activitats populars al carrer. Els actes començaran demà al  matí, a partir de les 10.15 hores, amb la gran rua interescolar que  comptarà amb la participació de la major part dels centres educatius de la  parròquia (Escola andorrana d’Andorra la Vella, Col·legi Maria Janer, 

Col·legi Sant Ermengol, Escola francesa d’Andorra la Vella i Escola francesa  de Santa Coloma), a més de les escoles bressol comunals Conxita Mora  Jordana i de Santa Coloma, la Fundació Privada Meritxell, i els usuaris d’El  Cedre i de L’Enclau. En total, es preveu la desfilada de prop de 1.800 escolars de maternal i primària, més 230 acompanyants.  

La desfilada dels escolars tindrà lloc entre les avingudes Santa Coloma (del  número 93) i d’Enclar (fins al número 21), i mentre duri la rua el trànsit a  la zona es veurà afectat. Entre les 10 i les 12 hores es tallarà el pas dels  vehicles des de l’avinguda Santa Coloma 110 fins a l’avinguda d’Enclar 18 i  la circulació direcció sud es desviarà per la Baixada del Molí, excepte els  veïns, que podran arribar fins al carrer Camp Bastida. La circulació direcció  nord es desviarà pel carrer Prat Salit, excepte els veïns, que podran arribar  fins a l’avinguda d’Enclar número 17. Es recomana als conductors que  prenguin, com a alternativa, les avingudes Tarragona i Salou. 

La rua aquest any estarà amenitzada pel grup de batucada de l’Escola  Andorrana de Secundària d’Andorra la Vella i un grup d’animació amb  xanquers i altres elements de festa.  

Programa conjunt amb Escaldes-Engordany 

Demà divendres a la tarda es donarà el tret de sortida als actes de  celebració del Carnaval que organitzen de manera conjunta les parròquies  d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany amb la penjada del Carnestoltes.  Serà a les 19 hores a l’avinguda Meritxell, 97, amb l’actuació del grup de  teatre Making off i amb un ninot dissenyat i elaborat pels infants de la  Ludoteca de Santa Coloma com a protagonista, i que està exposat fins  demà al migdia al Centre cultural La Llacuna. 

L’acte central del programa tindrà lloc aquest dissabte a partir de les 18  hores. La desfilada s’iniciarà a les 18 hores des de la plaça Guillemó i  circularà pels carrers Doctor Nequi, av. Príncep Benlloch, av. Meritxell, av.  Carlemany, av. de les Escoles, carrer Prat Gran, Parnal, Nacions Unides i  Veedors per finalitzar a la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany. Aquest espai acollirà una hamburguesada per als participants i la desfilada  i actuació de les comparses que s’hagin inscrit al concurs de coreografies. 

A conseqüència del pas de la rua també es preveuen desviaments i talls de circulació entre les 18 i les 20.30 hores aproximadament a l’avinguda Meritxell, entre la plaça Príncep Benlloch i el carrer de la Unió en direcció a l’avinguda Carlemany. 

El programa d’activitats també inclou una festa infantil de disfresses el dilluns 12 de febrer a la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany a partir  de les 17.30 hores. Els actes de carnaval tindran continuïtat dimarts 13  amb el judici del Carnestoltes a la plaça Guillemó amb la participació del  grup de teatre Making off i l’actuació de l’Esbart Santa Anna d’Escaldes 

Engordany i l’Esbart Dansaire d’Andorra la Vella. Tot plegat es conclourà  amb la cremada del Carnestoltes a la mateixa plaça i que s’acompanyarà  amb un pa amb tomàquet amb embotits d’Andorra per a tots els  assistents. 

Mentre es faci el judici i la crema del Carnestoltes, entre les 18.30 i les 20.30 hores aproximadament, es desviarà el trànsit rodat a la plaça 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’acusat de violar una nena de 14 beguda i drogada a Girona diu que no la coneix

Notícia següent

Prop de 10 mil parelles sortiran Diumenge de Comparses a VNG

Notícies relacionades