Sandra Guaita incentivarà el comerç de Reus amb REDESSA COM

Avatar photo

L'objectiu és impulsar l'obertura de nous comerços al centre i els barris de la ciutat

La candidata socialista a l’alcaldia de Reus, Sandra Guaita, ha anunciat la creació de REDESSA COM, una iniciativa per impulsar el comerç local i “recuperar la capitalitat comercial en el seu màxim esplendor”. L’objectiu d’aquesta iniciativa és que Reus torni a ser un referent per a la seva ciutadania, però també per als municipis de l’entorn, per “tornar a captar visitants que vinguin a comprar als nostres comerços i potenciar encara més el comerç local i de proximitat”.

La iniciativa REDESSA COM és basa en cinc blocs que ha detallat el número 2 del PSC, Josep Baiges. El primer consisteix en una persona que sigui un referent comercial per realitzar tasques d’acompanyament i seguiment comercial durant els dos primers anys. “Sovint, són moltes les persones que volen obrir un negoci, però necessiten un acompanyament per conèixer bé cada passa que han de donar, i aquest referent ajudarà a
realitzar els tràmits per iniciar el negoci”, ha aprofundit Baiges, qui ha continuat desgranant els altres blocs. “També aplicarem bonificacions perquè totes aquelles empreses o persones que vulguin obrir un local a la ciutat puguin fer-ho a uns preus més assequibles, això sí, sempre garantint un mínim d’activitat durant 5 anys”. En aquesta línia, Baiges també ha anunciat bonificacions graduals en l’IBI, la taxa de recollida de la brossa, l’ICIO i l’adequació i accessibilitat dels locals. Encara relacionat amb l’arribada de comerç, Baiges ha anunciat que “valorarem la compra d’alguns locals per part de Redessa per tal de posar-los a un lloguer assequible per a nous emprenedors que vulguin iniciar el seu projecte”.

En els dos últims eixos d’aquest REDESSA COM que proposa el PSC també hi figura la creació d’un pla estratègic comercial elaborat amb les associacions comercials de Reus com són la Unió de Botiguers de Reus, el Tomb de Reus, l’Associació de l’Eix Comercial de les zones dels passeigs Prim i Sunyer de Reus, l’Associació de Comerciants i Professionals Reus Nord, El Pallol i la Cambra de Comerç. Finalment, Baiges també ha assenyalat que “és molt important facilitar el procés de digitalització de tots els comerços de la ciutat i augmentar d’aquesta manera la competitivitat amb les grans plataformes que operen per internet”, i també que “farem formació continuada per comerços en actiu per millorar les competències dels professionals del sector”.

D’aquesta manera, impulsant REDESSA COM, que s’afegirà a altres centres d’empresa com Redessa Tecno i Redessa Viver, l’equip de Sandra Guaita vol recuperar la capitalitat comercial que va convertir Reus en un referent d’aquest sector no només a la província, sinó també arreu del territori.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Exposició sobre la història i el fons documental de l’Arxiu de Sant Joan Despí

Notícia següent

El ‘Sabor Salou’ més important de la història

Notícies relacionades