Els treballadors dels serveis d’emergències de Reus inicien una vaga indefinida

Aquesta suposarà que el nombre de trucades que ja no es poden atendre per manca de personal augmentin entorn un 20%

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

La  passada  mitjanit  les  treballadores  del  112  han  donat  el  tret  de  sortida  a  la  vaga  indefinida  que  s’allargarà  fins  que  el  Departament  d’Interior  mostri  un  compromís  explícit a negociar un conveni propi. La vaga, que contempla uns serveis mínims del 85%,  tindrà una afectació directa en el servei, ja que es deixaran d’atendre entorn un 20% de  les trucades d’emergència que s’atenen en una jornada normal. A aquestes cal sumar hi les trucades que ja es perden a diari degut a la manca de personal.

Durant la roda de premsa, que s’ha celebrat aquest migdia davant del centre de Reus del Comitè de Vaga, els membres del Comitè de Vaga, Santi Torrella i David Vilaplana, han destacat la voluntat de posar  fi a la vaga tan aviat com sigui possible pel bé dels  ciutadans, “una responsabilitat que recau en el Departament d’Interior, i el seu màxim  representant, el conseller Joan Ignasi Elena, que tot i haver-se compromès a abordar el  conflicte,  fins  el  moment  no s’ha  dignat  a  seure  amb  els  representants  dels treballadors”, ha declarat Torrella.

Tot  i  que el  conflicte  va esclatar el  passat mes de maig  amb el  concurs  de  creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària (Grupo Norte), que va posar en perill els sous  dels  treballadors, cal  recordar  que  les  reclamacions  del  col·lectiu  del  servei  d’Emergències de Catalunya fa anys que existeixen i estan en coneixement dels diversos  partits  de  l’arc  parlamentari.  Recordem  que  les  actuals  reivindicacions  passen  per  l’assoliment d’un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i una posterior  internalització del  mateix.  Volem  recordar  que  és  potestat  de  la  Generalitat  de  Catalunya detallar en el plec de condicions del contracte quin és el conveni laboral que  regeix la feina dels treballadors del 112. Actualment l’administració obliga a l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de Call Center, que no s’ajusta en  absolut a les característiques d’aquest servei públic.