Dilluns, 3 de juny de 2024
És notícia

Reus construirà un nou carril bici al carrer de Recasens i Mercader

Avatar photo
El projecte defineix un pressupost d’execució de l’obra de 342.253,19 euros

La Junta de Govern Local de Reus ha aprovat aquest divendres, 10 de maig, el projecte per a la construcció d’un carril bici bidireccional al costat est del carrer de Recasens i Mercader. El nou carril connectarà amb la xarxa ciclable de la ciutat a través del carril ja construït a l’avinguda de Falset.

El carrer Recasens i Mercadé té una secció de 2 carrils de circulació, 1 carril d’aparcament i voreres en ambdós sentits de la via, en tota la seva longitud. El projecte contempla mantenir en ambdós costats només un dels carrils de circulació reduint la seva amplada; mantenir i ampliar la zona d’estacionament, excepte en el tram comprés entre el carrer Ignasi Iglesias i el carrer Santiago Rusiñol / Nelson Mandela on es manté la configuració d’estacionament; i mantenir les voreres existents.

La configuració en els quatre trams diferenciats en què es divideix el projecte és la següent:

  • Tram entre el ramal d’entrada i sortida carretera T-11 i amb carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís. El carrer té una calçada de 19,80 m d’amplada aproximadament. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte a la posició actual. Per la banda del costat est, el carrer disposarà d’un carril bici d’1,5 m, dos de circulació de 3 m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en cordó de 2,5 m d’amplada i s’implantarà un altre carril bici a la calçada d’1,5 m d’amplada.
  • Tram entre el carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís i el carrer de Victor Català. En aquest tram el carrer té una calçada de 19,80 m d’amplada aproximadament. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte de la posició actual. Per la banda del costat oest, el carrer disposarà d’un carril de circulació de 3 m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 4,5 m d’amplada a un costat, en cordó de 2,5 m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3 m d’amplada.
  • Tram entre el carrer de Victor Català i el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela. En aquest tram el carrer té una amplada inferior de la resta amb 17,5 m. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte de la posició actual. Es mantenen només un carril de circulació per sentit amb estacionament amb cordó a banda i banda i carril bici bidireccional al costat est del carrer. A la vorera es plantaran nous arbres en la primera part d’aquest tram, de la mateixa tipologia d’arbrat existent.
  • Tram entre el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela i l’avinguda de Falset. En aquest tram el carrer té una amplada com la dels trams 1 i 2 amb 19,80 m. L’eix de separació dels dos sentits de la via queda desplaçat respecte a la posició actual. El carrer disposarà d’un carril de circulació de 3 m d’amplada per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 5 m d’amplada a un costat, en cordó de 2,5 m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3 m d’amplada.

El projecte defineix un pressupost d’execució de l’obra de 342.253,19 euros (IVA inclòs).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Més de 2.200 alumnes en les Jornades Esportives de Primària de Mollet

Notícia següent
Raquel Sans ERC

Sans: “La campanya ha estat brutal. El 12 de maig, mobilitzem-nos”

Notícies relacionades