Divendres, 16 de maig de 2025
És notícia

Reus acollirà els Premis Protagonista Jove i Atrapallibres el 2025 i 2026

Avatar photo
Els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove tenen l’objectiu de fomentar la lectura crítica en català entre els nois i noies de 9 a 16 anys

Reus serà la ciutat amfitriona dels Premis Protagonista Jove i Atrapallibres per als pròxims anys 2025 i 2026, tal com va quedar proclamat el dia 11 de juny passat a Manresa.

Per tal d’assolir el màxim nombre de participants, s’ha organitzat un equip amb persones que representen diversos sectors i que, a partir d’ara, treballaran per fer diverses propostes de dinamització.

 

Els sectors representats són:

  • Escoles de primària
  • Instituts de secundària
  • Serveis Educatius de l’Ajuntament de Reus
  • Serveis Educatius de la Generalitat
  • Serveis a les Persones i Drets Socials de l’Ajuntament de Reus
  • Departament de Joventut de l’Ajuntament de Reus
  • Autors
  • Llibreries
  • Biblioteca del Centre de Lectura de Reus
  • Servei de Biblioteques de la Generalitat
  • Biblioteques Municipals de Reus

El regidor de Cultura i Política Lingüística, Daniel Recansens, i la regidora d’Educació, Pilar López, formen part també d’aquest grup motor.

Els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove tenen l’objectiu de fomentar la lectura crítica en català entre els nois i noies de 9 a 16 anys. Cada participant ha de llegir tres llibres que ha seleccionat una comissió d’experts a nivell de tot Catalunya, i després valorar-los raonadament.

De la suma dels punts de tots els jurats d’arreu dels Països Catalans, en surt un llibre guanyador per categoria. En la darrera edició es van aconseguir més de 14.000 participants, que ho van fer a títol personal o bé a través de les aules o clubs de lectura.

Per a l’edició de 2025 ja estan obertes les inscripcions fins al mes de desembre al web d’IbbyCAT, que és el principal impulsor del projecte i Reus té el repte d’aconseguir que augmentin el nombre de participants de les comarques del Camp de Tarragona.

Les Biblioteques Municipals de Reus van presentar la seva candidatura a ciutat amfitriona amb l’objectiu de fer un impuls al foment de la lectura que impliqués tota la ciutat, un primer pas molt important per al desenvolupament del Pla de Lectura Municipal.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
FOTOS_MOLL_QUIMICA_VAIXELLS_VARIS_NM_30

Port Tarragona creix durant el mes de maig

Notícia següent
MILLORES ESCOLES

Igualada invertirà 295.000€ en millores als equipaments educatius municipals

Notícies relacionades