La Sala Temàtica d’Arts Gràfiques de la Diputació de Lleida, ubicada al Complex de la Caparrella, torna a participar en la Nit dels Museus que tindrà lloc aquest dissabte, 17 de maig.
En aquest sentit, es faran tres visites guiades a l’espai expositiu (17.00 hores, 19.00 hores i 22.30 hores) en què es podran conèixer les diverses tècniques d’impressió utilitzades des de la invenció de la impremta fins als nostres dies, des de la tipografia i les premses fins al sistema d’impressió actual. L’aforament màxim de cada grup serà de 15 persones.
Les visites estaran guiades per l’impressor i tipògraf Dionís Gutiérrez i els treballadors del Servei d’Arts Gràfiques, Araceli Coll i Jordi Solé.
Aquest espai museïtzat explica, de forma didàctica, l’evolució de les tècniques d’impressió des dels seus orígens fins a l’aparició de les formes modernes de produir material de difusió imprès.
El lema d’enguany és ‘El futur dels museus en comunitats en canvi constant’ i compta amb la participació d’11 equipaments: el Museu de Lleida, el Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida, el Centre d’Art La Panera; el Roda Roda Museu de l’Automoció de Lleida, el Museu de l’Aigua, la sala d’exposicions de l’Ajuntament de Lleida, el castell Templer de Gardeny, la Seu Vella de Lleida, el CaixaForum Lleida i la Fundació Sorigué.
Per a fer reserves: [email protected] o al telèfon 973 266466.