Dissabte, 25 de maig de 2024
És notícia

L’Hospitalet de l’Infant engega els Pressupostos Participatius de 2023

Avatar photo

El 15 de desembre hi haurà unes sessions informatives per explicar les novetats d’aquest procés

El consistori de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant  ha engegat, per quarta vegada, el procés de Pressupostos Participatius, un mecanisme de participació i gestió del municipi mitjançant el qual la ciutadania podrà proposar a què es destinarà una part dels recursos municipals: 200.000 euros del pressupost de 2023.

En aquesta edició, l’Ajuntament hi ha introduït diverses novetats, que es donaran a conèixer amb més detall en les reunions informatives, previstes el 15 de desembre: a les 19 h, a la Casa de Cultura Blanca d’Anjou de l’Hospitalet de l’Infant; i a les 20:30 h, a Ca la Torre de Vandellòs. La novetat principal seran les dues sessions de priorització que hi haurà el 25 de gener, en què les persones assistents seleccionaran les propostes, prèviament validades per la comissió tècnica municipal, que passaran a la fase de votació.

Com sempre, les propostes presentades hauran de complir uns requisits: fer referència a competències municipals, ser concretes i avaluables econòmicament, ser inversions, ser viables tècnicament, ser accions sostenibles i ser d’interès general. Com a novetat, cadascuna de les propostes presentades no podrà superar el cost de 100.000 euros.

Del 16 de desembre de 2022 al 8 de gener de 2023, les persones que viuen o treballen al municipi podran presentar un màxim de 2 propostes: per internet, a través del web municipal www.vandellos-hospitalet.cat; o presencialment, a diversos equipaments municipals.

En les noves sessions de priorització, es triarà un nombre suficient de propostes que representin el conjunt dels nuclis del municipi, que seran les que la comissió tècnica municipal acabarà validant tècnicament i econòmicament de manera definitiva.

Tota la població de 16 anys o més, empadronada al municipi, podrà escollir les propostes validades que consideri més necessàries. Cada persona podrà votar un màxim de tres propostes. El període per fer-ho, virtualment o presencialment, començarà el 20 de febrer i s’allargarà fins al 5 de març. Els resultats del procés es presentaran públicament el 13 de març.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

700 atletes han participat a la sisena edició de la Mitja de Figueres

Notícia següent

Nova trobada de l’alcaldessa amb la ciutadania de Sant Pere de Ribes

Notícies relacionades