Enric Roberto: “La Fira de la Selva vol posar en primera línia el producte d’entorn”

Avatar photo

La Fira de la Selva del Camp canviarà per complet el seu concepte. El que coneixíem com una fira medieval passarà a ser una fira per promocionar el territori, el seu producte i les oportunitats que ofereix el municipi. Enric Roberto, regidor de Fira, ens explica aquests canvis que entre el 28 i el 30 d’octubre observarem a la localitat del Baix Camp.

 

Quines diferències hi trobarem respecte de l’anterior Fira?
El canvi més substancial és el de format. En els últims anys, venia a ser una fira medieval. Creiem que aquest sistema ha quedat caduc i la Selva tampoc és una localitat per fer una fira medieval com Montblanc o Besalú, que sí que els hi escau. Volem fer una Fira que posi en primera línia a la gent de la terra, als productes de proximitat i a les coses del Camp. A més, la ubicació també canviarà. Fins ara, totes les parades eren al carrer Major, cosa que feia que quedés tot molt embotit. Aquest cop també començarà al carrer Major, però des d’aquest carrer fins a la plaça de l’ajuntament es farà una exposició que rememorarà els comerços del municipi de finals del segle passat. Hem de recordar tota aquesta vida que hi havia al carrer Major.

 

Les places jugaran un paper molt important, oi?
Hem creat una mena de places temàtiques. A la plaça de l’ajuntament hi haurà les paradetes de les entitats locals. Després hi haurà una plaça exclusiva per als productes de proximitat, on hi haurà les paradetes per les empreses que tinguin un relat darrere del seu producte artesanal. També tindrem una altra plaça amb bodegues per fer tasts de vins. Finalment, una altra plaça amb food trucks i un espai per prendre alguna cosa. Tot va enfocat a un producte local i arrelat.

 

Comptarem de nou amb l’espai professional?
En el castell es mantindrà l’Espai Professional pel sector de les petites empreses. El dijous vindrà la Txell Costa a fer una xerrada i el dissabte també tindrem xerrades i networking a partir de les 17.30h, a més d’una exposició i un vermut musical.

 

La Fira s’ha convertit en un punt de trobada econòmic i gastronòmic pel territori
Correcte. Es tracta d’identificar tot el producte i valor que tenim per incrementar el consum local. A vegades, no cal comprar coses que venen d’altres països perquè tenim a casa tots aquests productors i cooperatives. De la mateixa manera, no cal anar a buscar empreses de fora perquè aquí tenim tot el talent que veurem a l’espai professional.

 

El fet de rememorar com era el carrer Major abans és una manera d’atraure comerciants perquè s’animin a invertir-hi?
Sí. Un dels motius amb què es fa tota aquesta exposició de finals del segle passat és fer veure les possibilitats reals que tenim. Hi ha locals preparats, és una zona tranquil·la i hi ha oferta. Potser la gent de fora que no la coneix s’adonarà que és una zona interessant per establir-se amb la seva botigueta. A més, som un poble amb els serveis al dia: la residència, escoles, el CAP… Volem que sigui un pol d’atracció per nous comerços.

 

Quanta gent està prevista que vingui?
No ho tenim massa controlat. Amb el nou format és difícil de marcar un número. Crec que tindrà força èxit perquè la tardor és aquest moment en què la gent té ganes de visitar les fires. Fa molts anys, la idea de les fires era perquè la gent baixava al poble a ensenyar tot el producte i les persones podien recopilar aliments per l’hivern. El que volem es tornar a ensenyar aquest format més local.

 

A quin públic va dirigida?
És un públic totalment genèric. S’hi poden sentir bé les famílies que venen a conèixer aquest producte i a passar una bona tarda, però també va enfocada a altres persones que vulguin tenir contacte amb les bodegues o productes locals o els vingui de gust venir a prendre alguna cosa. Per la gent del poble, es posa en valor els productes de proximitat i totes les empreses, mentre que la gent de fora pot observar el potencial que té la Selva.

 

Quines altres activitats hi trobarem pels més menuts?
Hi haurà zones amb música en directe, algunes més enfocades al públic infantil i d’altres amb tipus de música diferents. En alguns moments també tindrem espectacles dirigits a aquest públic infantil. D’altra banda, a la zona d’atraccions cada dia farem les activitats sense so una estona al matí i una altra a la tarda. Això ho fem perquè els nens que els molesta el soroll puguin gaudir també de les atraccions.

 

Què li diria a algú que tingui interès d’apropar-se a la fira?
Si no coneixen el municipi, que vinguin perquè veuran un poble ben cuidat que segur que els agradarà. La gent que ja el coneix també ha de venir perquè l’oferta de producte local del Camp de Tarragona és molt interessant. D’aquesta manera, podran veure com es vivia abans que tot es comprés per internet i a les grans superfícies. Encara és possible aquest tipus de consum, podem viure comprant producte local i artesanal.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sant Joan Despí reuneix gairebé 2.700 participants al 48H Open House

Notícia següent

Mataró celebra els 174 anys de l’arribada del primer ferrocarril

Notícies relacionades