Comença el desmantellament de la via entre Salou i L’Hospitalet de l’infant

Avatar photo

Els treballs s'allargaran durant un any en què s'alliberaran 28 quilòmetres de l'antiga via única

Els treballs de retirada i desmantellament de la línia ferroviària entre Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i Salou ja han començat, tres anys després de l’entrada en funcionament de la variant del corredor del Mediterrani.

 

Els operaris ja estan treballant al primer tram, al sud, al terme de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, però les tasques s’allargaran durant un any en què es trauran 28 quilòmetres de via única de l’antic traçat ferroviari, ara en desús. Les localitats afectades seran Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig del Camp, Cambrils i Salou.

 

Es trauran les vies, les travesses, els aparells de via i el balast, així com alguns pals de catenària que encara quedaven al tram entre Cambrils i Salou-Port Aventura.

 

En total, es retiraran 66.000 metres de carril, 55.000 travesses, 39.000 m³ de balast i 156 pals de catenària. A les estacions també es desmantellaran les vies complementàries i s’eliminarà la marquesina a la de l’Hospitalet de l’Infant.

 

Els treballs de desmantellament tenen un pressupost d’1.829.258 euros i es finançaran a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i dels fons NextGeneration de la Unió Europea. Si tot va bé, s’allargaran durant un any.

 

Una reivindicació històrica

El desmantellament de la via ferroviària en aquestes poblacions era una reivindicació històrica, especialment demanada des que la via va quedar en desús per l’entrada en funcionament del corredor del Mediterrani.

 

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha estat un dels més insistents amb aquest tema, ja que el municipi és un dels més afectats per la divisió que la via suposa, geogràficament, per la ciutat. El mateix passa, per exemple, a Cambrils.

 

En tots dos casos, els Ajuntaments ja estan preparant plans d’actuació per eliminar la barrera arquitectònica que suposaven les vies i unir les parts altes i baixes dels municipis, cohesionant el territori i millorant la qualitat de vida dels veïns i els visitants.

 

Per Pere Granados, aquesta és una gran oportunitat per transformar el centre de Salou: “Quedarà absolutament vertebrat, la part de dalt i la part de baix, històricament separades per les vies del tren, finalment tindran permeabilitat total. Els veïns guanyaran moltíssima qualitat de vida i suposa una gran oportunitat de futur”, com ha explicat en declaracions a TV3.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Artesa de Segre dona la benvinguda al 2023 amb la 3a edició de ‘Preludi’

Notícia següent

Mata la seva ex a punyalades i fereix el seu fill, que intentava salvar-la

Notícies relacionades