“El confinament per COVID 19 i el tancament d’escoles ha posat a prova la capacitat de resposta del nostre sistema educatiu davant d’una situació excepcional”, ha indicat la portaveu del PSC, Ana López. Per això, i en vistes de la diversitat educativa, personal i familiar de cada alumne i cada centre afirma que “és imprescindible situar l’educació al centre de les prioritats”. Conscient que és la Generalitat qui ha d’exercir de lideratge i vetllar per l’eficiència d’un sistema educatiu que garanteixi, més que mai, el dret a l’educació des del PSC es temen que no s’hagi fet prou, fins a la data per reobrir amb seguretat els centres educatius a causa de la pandèmia.
Per López, “no és de rebut que la responsabilitat del pla de reobertura dels centres i el pla de confinament a dia d’avui recaigui exclusivament en cada centre i equip directiu”, afirmava. Per tant, “ens temem que no estiguem preparats” i per això proposen la creació d’una taula de treball permanent formada per l’Ajuntament, equips directius i AMPAs que analitzi la situació i necessitat de cada centre.
La regidora socialista, també ha mostrat la seva preocupació per com s’ha vist agreujada l’escletxa digital i assenyala que cal “facilitar un dispositiu personal a aquelles famílies que ho necessitin, amb connexió a la xarxa, per tal que puguin connectar-se des de les seves cases per afavorir el procés d’aprenentatge”.
Per a la portaveu socialista l’objectiu prioritari és reobrir els centres amb les màximes garanties de seguretat. “Les famílies no poden suplir la tasca social i educacional que ofereixen les escoles i instituts, i per això la Generalitat ha de dotar dels recursos suficients en tots els nivells, a nivell de professorat, de monitors d’augment de la freqüència de neteja i desinfecció de proves sanitàries, rastrejadors per a possibles casos positius i un llarg etc”.
Entre les mesures a implementar, segons el PSC, són les d’augmentar la neteja dels espais sensibles i establir amb cada centre el moment més adequat (durant el pati ….); dotar de material higiènic (mascaretes, gels, sabó); realitzar proves de test cada ‘x’ temps per prevenir i actuar en cas de necessitat de forma ràpida; contribuir a activar xarxes de voluntariat educatiu: no presencial, via telemàtica o telefònica per tal d’ajudar per afrontar reptes didàctics específics: idiomes, matemàtiques, ciències, hàbits, etc. En cas de confinaments selectius. Elaborar i disposar d’un protocol clar d’actuacions educatives davant de qualsevol possible suspensió de l’activitat presencial i per motius d’excepcionalitat, alarma o emergència.